MORRISSEY: 'RINGLEADER OF THE TORMENTORS'
(Sanctuary/Menart; 2006.)
Ovim albumom Morrissey nastavlja comeback započet prije dvije godine s 'You are the Quarry'. No dok je taj album bio relativno skromno zamišljen projekt koji je ostvario neočekivan uspijeh zahvaljujući nekoliko sjajnih pjesama, ovo je Moz u svom najgrandioznijem izdanju. Produkciju ovaj put potpisuje stari suradnik Davida Bowijea Tony Visconti, a nekoliko orkestralnih aranžmana potpisuje majstor filmske glazbe Ennio Morricone. Stoga ne čudi ton uvodne 'I Will See You In Far Off Places', odlične i bombastične orijentalne teme koja se doima kao križanac između 'How Soon Is Now' i 'Kashmir'.

Grandiozna Viscontijeva produkcija savršeno paše Morrisseyu koji ovdje posebno naglašava svoju uglađenu stranu pa tako pjesme poput 'Dear God Please Help Me' ili 'You Have Killed Me' obiluju referencama na Luchina Viscontija, Pasolinija i Rim u koji se nedavno preselio. Ipak iza te profinjene površine kriju su neke rupe jer, iako je ovaj album produkcijski i glazbeno barem stepenicu iznad 'You Are The Quarry', ovdje ima nekoliko slabijih pjesama koje spašava samo taj površinski sloj. Drugi veliki problem su tekstovi koji su osim nekoliko iznimaka daleko tanji nego inače. Cijeli ton albuma je daleko opušteniji, a velika količina cinizma koja je krasila najbolje njegove i radove Smiths poprilično je ublažena. Ipak unatoč tim zamjerkama ovo je ipak jako dobar album na kojem na trenutke dominira stil nad sadržajem. No ono što je u svemu tome najfascinantnije je dojam da je to i bila Morrisseyeva namjera. Uostalom, kako nam to omot lijepo pokazuje, on je bio i ostao prva i poprilično narcisoidna violina, a kako je na prethodniku sadržaj dobio daleko veći prostor nego stil ne bi me čudilo da je ovaj put namjerno napravio obrnuto.

There is no such thing in life as normal.

6. svibnja 2006

Službenissey