MARY J. BLIGE: 'THE BREAKTHROUGH'
(Geffen/Aquarius; 2005.)

JAMIE FOXX: 'UNPREDICTABLE'
(J-Records/Menart; 2005.)
Za razliku od ovog tu albuma ispod koji je prava mala ljigica, 'The Breakthrough' Mary J. Blige je snažan i zabavan album. Ovo je osmi rad takozvane kraljice hip-hop soula što nije bitno, nego je važno da žena ima vrlo lijep glas i snažno i samopouzdano pjeva, a pjesme su joj zgodna kombinacije sirovosti i romantičnosti. Muzika joj je jako ritmična, ali nekako je ne poželim čuti u nekom klupskom ambijentu. Vjerojatno ju je, ako ćemo već o prostorima, najprikladnije čuti u autu jer takva ritmična paše uz kretanje, a osjećaj osame dok si okružen ljudima, kakav Blige dobrim dijelom albuma odaje, najbolje je u našem fizičkom svijetu predstavljen izoliranošću u autu dok si okružen masom istih takvih. Gosti joj nisu potrebni da razbiju monotoniju jer je nema, nego zato da pokaže koja je liga i zato je ugostila Jay-Z-a, Will.I.Ama iz Black Eyed Peas te U2 na preradi njihove 'One'.

Ništa neočekivano, ali i ništa uobičajeno.

Jamie Foxx impresionirao me je svojim nastupom u filmu 'Ray'. Dotad mi se utapao u svu tu silu novih mladih i lijepih glumaca i glumica. Ni prijašnji njegovi filmovi nisu me dojmili pa mi je bio jedan u nizu. Nakon 'Ray' bogme se sve promijenilo. Osim što se dokazao kao glumac, ostavio je dojam čovjeka koji bi se odlično snašao u glazbi. 1994. bio mu je izašao album 'Peep This' koji nije ostao upamćen, nakon čega se bacio na glumu i tek 11 godina kasnije izlazi mu novi rad. 'Unpredictable', gledano iz perspektive 'Ray' jest nepredvidivog zvuka. Priželjkivao sam soul, možda neki muškiji r'n'b i čak možda malo gospela. Dobio sam ovu najantipatičniju varijantu sporog seksi baladastog r'n'b-ja od kojeg možeš poslušati jednu pjesmu na radiju, ali ne i album, a da te ne uspava (ovdje je sve skupa tri slušljive pjesme). Dojam ne poboljšava ni impresivan popis gostiju na kojem su Common, Kanye West, Snoop Dogg, The Game… Slično nešto ovome radi Mario Vinans ili Usher i Diddy u svojim najdosadnijim izdanjima i mislim da to odlično uspijeva u Americi kod djevojaka od 16 do 21 godine. Ne vidim zašto bi to itko drugi slušao.

Može Foxx biti izučeni svirač i simpa tip, može ga producirati Timbaland, ali ovo je svejedno kao i neki njegovi filmovi - dosadno i glupo.

5. siječnja 2006.

Mary J. Blige