MIRI BEN-ARI: 'THE HIP-HOP VIOLINIST'
(Universal/Aquarius; 2005.)
Najveća senzacija kod ovog albuma i što najviše veseli moje golemo srce u malenoj Hrvatskoj je rad hrvatskih producenata na njemu. Uzbuđenje, trnci i istinski hrvatski ponos riječi su koje opisuje moje osjećaju kad vidim da su produkciju srednje velikog američkog hip-hop albuma radili naši momci Dash i Baby Dooks. Moje spomenuto srce blizu je puknuća kad uvidim da je isto to na istom albumu radio velikan ritma i rime Kanye West. S tim da su radovi naših snaga prvi na albumu, a sve skupa zastupljeni smo s četiri od 14 pjesama. Bolje od tog nije moguće.

S obzirom da je Miri Ben-Ari prije svega klasično obrazovana violinistica koja je dosad izdala dva jazz albuma, moja prva predodžba bila je da će se tu raditi o glazbi s jako puno violine i da će ga karakterizirati manja od prosječne zastupljenosti hip-hop elemenata. Podlogu za tu misao imao sam u činjenici da album potpisuje Miri Ben-Ari koja drugo i ne zna nego svirati violinu, plus je album objavljen pod imenom 'The Hip-hop Violinist'. Mislim, što bi drugo onda ovo moglo biti ako ne violinski album. A, vidiš, nije tako. Kad smo kod naziva, mislim da bi ovom albumu bolje pristajao naslov "dueti". Produkciju ćemo uzeti zdravo za gotovo, a ono što ovom albumu daje posebnost jesu violina i gostujući MC-ji. Očekivao sam masu violine i neke ritmove, no istina je ta da je, za razliku od drugih hip-hop albuma gdje je usemplirano svašta, ovdje za melodijske dionice zaslužna samo violina. I to je njena sva zastupljenost. Nikakve gudačke ektravagancije nema, osim eksperimentalno odsvirane američke himne što je ionako šala. Dakle, drugi član dueta su MC-ji. Osim nekoliko instrumentalnih pjesama, u većini su u prvom planu MC-ji dok ih Miri lagano prati.

Glavni minus albuma je bio odabir gostiju. Kanye West je uvijek dobar izbor, kao i John Legend, no ostatak društva je isključivo iz druge klase mainstream hip-hopa poput Fabolousa, Styles P-ja, Scarfacea što je pomalo ograničeno i dosadno jer većina njih ovdje uglavnom predstavlja sebe (što se uvijek mora napraviti) ili Miri (jer ona ne priča). Jedini vanredni gost je Pharaohe Monch na možda najboljoj 'New World Symphony', iz Kanyeove radionice. Šteta je što nije svratio koji MC iz neovisnog hip-hopa jer bi to razbilo monotoniju, a vjerojatno bi čuli i koju pamtljivu misao.

Najveći plus ovog projekta je što je izbjegao zamku da bude kičast (osim naslovnice, ijak, ko da je Maksima Mrvice) i ostao je u okvirima hip-hopa. Vrlo je samozatajno od glavne glumice ovdje što nije sebe stavila u prvi plan nego je samo u uobičajenoj ulozi melodijatora pjesme. U ovom slučaju svake. Što je maksimalno koliko klasika može ulaziti u hip-hop, a da ne postane glupo.

9. studeni 2005.

Miri Ben-MTV

Wikibenarija