MADONNA: 'CONFESSIONS ON A DANCE FLOOR'
(Maverick/Dancing Bear; 2005.)
U ovom čudnom, čudnom muzičkom svijetu retro rock pokreta i problematičnim repera čovjek ostaje zbunjen. Jer ovi rokeri samo opet sviraju nešto što se već sviralo, reperi su kul, ali su navodno zločesti i šire zle poruke što je sve jako zbunjujuće i čovjek zbilja ne zna što bi slušao. Kod koncerata, naprimjer, kad nemaš nešto određeno što želiš vidjeti, a baš bi otišao na neki koncert onda odeš na Rolling Stones, Paula McCartneya ili U2 jer tu znaš što si kupio. Kad uđeš u trgovinu glazbom sa željom da kupiš neku novu glazbu i vidiš sve te silne CD-e kod svakog postoji razlog za "ne". Zato je tu Madonna, žena kod koje si siguran da je uvijek u trendu i s njom ne možeš pogriješiti. I nema tu ironije, ona zbilja uvijek želi ponuditi nešto što udovoljava trendovskim zahtjevima trenutka (izazivanje kontroverzi kojekakvim religijama i politikama nije na njoj, a, ako ćemo pravo, nije to ni njen nivo).

Već duže vrijeme u trendu su osamdesete i ples i to su glavna dva sastojka 'Confessions On A Dance Floor'. Ovo je izrazito disko izdanje, sat vremena old-school plesnih ritmova izrazito sintetičkih, hladnih i pravilnih, prava stvar za plesanje u nekom običnom prosječnom klubu. Kad je dobila sve te ritmove za guzične mišiće uslijedilo je smišljanje melodija, jer, na čemu Madonni možemo zahvaliti ako ne na tome. Prvi znak je krasan, ali ujedno i zabrinjavajući. Prvi singl i prva pjesma na albumu je 'Hung Up', a njen najprivlačniji sastojak je komad Abbine 'Gimme Gimme Gimme'. Kad nekom treba veliki dio tuđe pjesme da napravi svoju, a ne zove to obradom i još je taj tuđi dio vrhunac pjesme onda je to znak za zabrinutost. Mislim, obje su ove pjesme odlične, 'Gimme…' je zaista majstorski modificirana za Madonnine potrebe i skoro da nadmašuje švedski original boljim iskorištavanjem glavne teme koja se pojavljuje iz tišine, a ima i veću minutažu, no opet zahvala i tantijeme ne idu na englesku nego švedsku adresu. Još se može izdvojiti na pravi način plesne i pjevne 'Sorry', 'Isaac' i 'Jump', pjesme kod kojih najbolje odgovara pojam diskoteke.

Od Madonne se ne traži da bude originalna niti da mijenja svijet, ona je popularna pjevačica koja treba biti u skladu s vremenom i objavljivati pjesme koje će se sviđati nekom normalnom čovjeku. 'Confessions… je u skladu s vremenom i ima nekoliko hitova, što je točno ono što se traži.

29. studeni 2005

Ispovijedi na netu

'Greatest Hits Volume 2'