LIMP BIZKIT: 'GREATEST HITZ'
(Universal/Aquarius; 2005.)
Na 'Greatest Hitz' se dosta dobro može pratiti uspon i pad karijere Limp Bizkit pa čak i promjene u bendu. Njihov vođa Fred Durst je bio protiv ove zbirke i da se bend pitalo ona ne bi izašla, a zapravo je logično što se pojavila jer je završila jedna era u povijesti grupe, ali i muzike koje su bili dio. Ako prežive kao bend, postojat će u jednom skroz drugačijem svijetu gdje će imati novi status i morat će se promijeniti, ako ne žele biti smiješni. 'Greatest Hitz' je prvom polovicom jedan vrlo vjeran pregled karijere benda, a pogotovo se iz njega može puno toga iščitati jer su pjesme poredane kronološkim redoslijedom, no druga polovica gubi se kao dodatak prvom dijelu.

Sve kreće prvim singlom 'Counterfeit' i album raste i pumpa do 'Take A Look Around' koji je bio jedan od najvećih rock hitova svog vremena. Iza njega su ostale stvari s 'Chocolate Starfish…' što sve i dalje odgovara uz naslov albuma. I onda kreće pad trima pjesmama s 'Results May Vary' koji ni izbliza nije bio tako hitoidan jer im je nedostajao gitarista, a greška je veća jer je stavljena bezvezna prerada one baladusine mjesto krasne 'Down Another Day'. Tri pjesme s takvog albuma naspram samo dvije s prvog kojim su se Limpači dobrano popularizirali je još smješnije jer je riječ o relativno novom albumu. Još veća greška i sramota je negiranje EP-ja 'The Unquestionable Truth' i njegovog singla 'The Truth'. Možda je album bio neuspjeh, ali nije da ne znamo da je postojao i ova spomenuta, izostavljena sa zbirke, je vrlo dobra pjesma. Puno bolja od dviju novih stvari - 'Why' i 'Lean On Me' s kraja zbirke.

Najfrustrirajuće fanu iz prvih dana benda je inzistiranje na preradama kojih je čak četiri na albumu (ako tu računamo 'Take A Look Around' jer se radi o njihovom tekstu na tuđu temu) što može biti argumentacija za tvrdnju kako Limp Bizkit duguju uspjeh tuđim pjesmama. Album i završavaju preradom, i to dvostrukom 'Home Sweet Home/Bittersweet Symphony' Motley Crue/The Verve koja je jedna grozna pjesma. Izbacivanjem ove, glupe The Who, obrade, pa, onda kad smo krenuli s kresanjem, još i 'Boiler' i 'Build A Bridge' te dodavanjem 'The Truth', 'Pollution' i možda još jedne rane pjesme i eventualno jedne prerade, ali benda njihovog ranga i duha, dalo bi uravnoteženiji album koji bi više zaslužio svoj naslov.

Inače, Limp Bizkit su među najpoznatijim rock bendovima svog vremena, njihov vođa je među najzapaženijim liderima u glazbi općenito i odličan biznismen, a nepravedno nezamjećeni gitarist jedan je od najboljih u svom poslu i žanru. A što se nu-metala tiče, on je umro.

26. studeni 2005

'Results May Vary'

'New Old Songs'