LIL' KIM: 'THE NAKED TRUTH'
(Atlantic/Dancing Bear; 2005.)
Toliko repera poobjavljivalo je albume taman prije nego što su otišli u zatvor ili se vratili, a bogme nisu rijetki ni oni kojima je album izašao dok su bili u čuzi. Najviše je buke digao Shyne jer se bavio promocijom albuma iz zatvorske ćelije što je valjda vrhunski dokaz da hip-hopu danas ništa ne može ozbiljno naškoditi. Beanie Sigel, C-Murder, Gucci Mane, Cassidy, svi su objavili zatvorske albume i neki od njih dio uspjeha u prodaji mogu zahvaliti baš svom boravku u zatvoru pa bi, kad smo već kod toga, Billboard mogao pokrenuti jednu specijaliziranu ljestvicu imena Prison Rap. Mislim, bila bi puna stalno.

Uvjerljivo najbolje od svih ovih sa svojim zatvorskom sudbinom nosi se Lil' Kim. Krivu i dužnu odali su je ljudi koje je izvukla iz problema i upravo oko tog "problema" su je odali. Riječ licemjer za takve tipove nije dovoljna. Okej, lagala je da ih spasi i sad je zbog toga u zatvoru na 366 dana. 'The Naked Truth' je radila prije odlaska u zatvor kad je znala da putuje i da joj ostaje malo vremena da ga završi. Logično bi onda bilo da joj je album prepun gorčine i napetosti, a vrlo je impresivno da nije, što vraća Lil' Kim na viša mjesta moje liste cool ljudi.

Jest' da nije neko remek djelo, ali 'The Naked Truth' je ogledni primjerak odličnog nošenja s najtežom situacijom. Znala je da si može zagorčati život jadanjem i pozivanjem na osvetu jer je ona ranjiva idućih godinu dana. Zato toga na albumu uopće nema, osim što na dva-tri mjesta prozove svoje izdajice. Ostatak je albuma pravi tulum - red klupskih hip-hop razaraljki s ogromnim basovima i onda malo nešto slabijih reggae nota i tako 21. pjesmu. Na 'Spell Check' se slovkajući obračuna s tipovima koji su je izdali. Odmah sljedeća, najjača stvar 'Lighters Up' je zahvala fanovima i pohvala samoj sebi. Na 'Shut Up Bitch' ušutkava sve koji pričaju o njenim grudima, zatvoru i šmrkanju i tu ode najdalje u dancehall, dok većinom skreće na standardnu, sporu reggae stranu.

Zanimljivija prva polovina albuma vrhunac doživi u klupskoj 'Whoa' i najtužnijoj stvari na albumu 'Slippin'' gdje Lil' priznaje poraz, ali upozoravajući najavljuje "No more Mrs. Nice Bitch!". Na nekoliko mjesta na albumu Lil' gazi 50 Centa ne propuštajući nijednom negdje u blizini postavljati Biggieja, spomenom i semplovima, za kralja New Yorka. Druga polovina albuma pomalo je monotona i jednim dijelom ponavlja već rečeno, a drugim vraća Lil' na njen teren pričanja o seksu. Malo funka, obračun s lažnim gangsta reperima, malo reggaea, naklon jugu i prilično dosadnjikava šaputanja na jastuku razbije 'Gimme That' u kojoj gostujuće grlo Maino i Lil' vrlo duhovito pričaju o svojim spolovilima puni superlativa, a urnebes izazove Lil' stihom "My chocha's tighter than a traffic jam". Za kraj albuma ostavila je 'Last Day' gdje bez straha govori da ostaje tu zauvijek, što i jest točno. Mislim, nije dobila doživotni zatvor.

Okej, izgubila je parnicu, dobila bitku protiv neprijatelja, službeno je proglašeno da se vratila u formu i sljedeće godine možemo očekivati album čim se, najkasnije idućeg rujna, vrati na ulice.

13 listopada 2005.

Lil' zona