LET3: BOMBARDIRANJE SRBIJE I ČAČKA
(Dallas, 2005.)
U osnovi više audio verzija leksikona YU mitologije nego autorski album, 'Bombardiranje Srbije i Čačka' je točka u kojoj je koncept konačno pojeo sadržaj Let3. Koncipiran kao mozaik glazbene i druge ostavštine bivše države, album ne predstavlja Let3 kao bend nego kao vješte provokatore i arhivare povijesti šunda s balkanskih prostora. Glazbene vještine benda ovaj put su strogo u službi interpretacije turbo folka, Yu-rocka, šlagera, narodne glazbe pa čak i opere Jakova Gotovca 'Ero s onog svijeta'. Autorskog materijala i ima jako malo, a i to je podređeno grandioznom konceptu "posljednjeg YU albuma".

Kao i slučaju Laibach s kojima sad dijele producenta Iztoka Turka, Let3 su postali više stroj za reciklažu s visokim konceptom nego bend. Što je najčudnije, nedostatak originalnog materijala ne ostavlja dojam kreativne blokade nego osjećaj općeg klanjanja njegovom veličanstvu - konceptu. I u izvedbi tog koncepta Let3 su u potpunosti uspjeli jer će album još jednom i to više nego ikad podijeliti publiku i kritiku u apologete i mrzitelje. Istina je međutim negdje po sredini. Album je dobro zamišljen, ali je kao cjelina kvalitativno neujednačen. Zajebancija s narodnjacima nije pojela album u onolikoj mjeri u kojoj sam pretpostavio da hoće, ali je ipak predominantna i ponekad potpuno promašena kao što je slučaj s spajanjem obrade Šabana Šaulića i yu-rock klišeja u 'Dijete u vremenu', koja, kao i još nekoliko pjesama na albumu, sadrži fascinantne i potpuno nadrealne fragmente koje se sudaraju s banalnostima maskiranim u ironiju. Fragmenti su ono što spašava ovaj album od propasti jer dijelovi 'Beograde', 'Odvest ću te na vjenčanje, 'Jahorina' ili 'Alam Iđazi' su zvučni kolaži koji su mogli doći samo od pravih znalaca, ali su pjesme ipak opterećene banalnostima koje se možda i nisu mogle izbjeći.

Krajnji cilj provokacije su uspjeli postići, ali album je daleko od sjajnog. Je li to prevelika ili mala žrtva za ostvarenje ponovnog pa makar fiktivnog ujedinjenja "naroda i narodnosti", najbolje zna sam bend.

16. prosinca 2005.

'Jedina'

Samoubojstvo na Trgu