LAMBCHOP: 'DAMAGED'
(Merge/Dallas; 2006.)
Lambchop su jedan od onih izuzetno važnih bendova. Kroz karijeru koja traje već 20 godina, ovaj više-projekt-nego-bend Kurta Wagnera, ni u jednom trenutku nije zvučao dosadno, trulo, raspadnuto i mrtvo, što je samo po sebi velika stvar. No kad tome pridodamo činjenicu da je grupa izbacila 'Nixon', ploču koju je i publika i kritika proglasila remek-djelom, te ništa slabiji, već samo malo melankoličniji 'Is A Woman', jasno nam je da se tu radi o velikom, velikom bendu. Jednom od onih koji su zadužili povijest.

Nažalost, Lambchop nikad nisu znali jahati na valu hypea i svoj su trenutak propustili sad već davne 2000. godine. No, unatoč tome što je Wagner još uvijek prisiljen zarađivati kao parketar, jedan dio publike, naročito u Europi, fanatično podržava ovaj bend. 'Damaged', njihov najnoviji uradak, pokazuje da Lambchop to i zaslužuju.

Po svojoj strukturi, po aranžmanima i po cjelokupnom osjećaju koji prožima album, 'Damaged' će vas na prvu loptu podsjetiti na 'Is A Woman'. Što je samo djelomično točno. Istina, Wagner je na ovom albumu sve ono što možemo povezati sa raskoši - bogatu i gustu produkciju, razrađene elektroničke pasaže i prekrasne orkestracije - zakopao u pozadinu, dok je naprijed gurnuo svoj specifičan glas, gitaru i klavir, baš kao i na 'Is A Woman'. Pjesme imaju dugačke narative i često izbjegavaju refren, što također predstavlja zaokret u odnosu na njihov prošli, dupli album 'Aw C'mon/No You C'mon'. Jedina razlika između 'Is A Woman' i 'Damaged' je ta što na ovom albumu nema niti jedne pjesme koja bi vas natjerala da viknete: "Bože dragi, kako je ovo prekrasno!" dok je na 'Is A Woman' takvih pjesama bilo bar pet. Razlog tome je vjerojatno taj što mi 'Damaged' zvuči manje ranjivo, manje iskreno i manje otvoreno, što mi zvuči kao rad čovjeka koji je svjestan svojih godina i svog mjesta u svijetu i koji nije više spreman sanjariti.

No to ne znači da na albumu nema pjesama koje bi se mogle naći u klasičnoj Lambchop pjesmarici. Jedna od njih je 'Paperback Bible', spora, tiha i smirena pjesma koja otvara album, s dugačkim narativom kojeg krase klasične Wagnerove pjesničke slike. 'Beers Before Barbican' je sjajna, s puhačima zakopanim duboko u samo tkivo pjesme ona zvuči gotovo himnično. Tu je i bijesna, nadrkana i živčana 'The Decline Of Country & Western Civilization', pjesma razočaranog čovjeka koji na kraju pronađe nadu. No najbolja stvar na čitavoj ploči je 'The Rise And The Fall Of The Letter P'. Zbog neobične tečnosti i lakoće kojom zaobilazi note ona ne zvuči kao da je sastavljena od dijelova, već kao da je plod samo jednog, prekrasnog instrumenta.

Sve u svemu, 'Damaged' je dobar album koji će sigurno oduševiti stare fanove Lambchop. Na žalost, ovo nije sjajan album, no u ovoj točki karijere od ovog velikog benda mislim da bolje ni ne možemo očekivati. No, ne bih se iznenadio da nam Lambchop već sa sljedećim albumom isporuče nekakvo remek - djelo.

1. prosinca 2006

Lambchop

'Is A Woman'