LADY SOVEREIGN: 'PUBLIC WARNING'
(Def Jam/Aquarius; 2006.)
Istina, grime se potrošio i izgubio relevantnost prije nego što sam očekivao. No, jedna od nasjajnih zvijezda briljantne kompilacije 'Run the Road' imat će makar malo drugačiju budućnost nego što joj je to namijenila sudbina smjestivši je u istočnolondonski geto. Na 'Public Warning' nema ni približno razarajuće stvari poput 'Cha Ching' koja ju je predstavila u velikom stilu. No s druge strane, to se moglo i očekivati. Serija EP-jeva koja je izašla prije ovog albuma tvori više od njegove polovice, većina njih imala je izvrsne pjesme koje su bile zakopane u moru remiksa pa je bilo i pomalo besmisleno slušati jednu pjesmu pet različitih verzija. Ukoliko su ti EP-jevi i 'Run The Road' predstavili sirovu, uličnu stranu ove sičušne dvadesetogodišnjakinje, samoproglašene "biggest midget in the game", onda je album barem donekle njena amerikanizirana i čistija verzija. No to zapravo i ne čudi, ona je prva žena i prvi neamerikanac potpisan za Def Jam, ako tome pri dodamo glasinu da ju je Jay-Z odlučio potpisati nakon samo jednog jedinog freestyla, onda je jasno da su joj ostavili dovoljno slobode, premda je bilo neizbježno da produkcija i zvuk budu malo mekši.

Američka publika nije sprema na sirovi londonski zvuk unazad dvije - tri godine pa je ovo na kraju krajeva album koji je zbog angažmana njenog stalnog producenta Medasyna itekako sirov i neušminkan po standardima američkog mainstream hip-hopa. Od starih stvari s EP-jeva ovdje dominiraju jako dobre 'Random', 'Little Bit Of Shh' i 'Fiddle With The Volume', dok od dosad neobjavljenih treba istaknuti 'Gathertion' koja je najbliže party jamu od svega što ćete naći ovdje, suludu tehnoidnu naslovnu te iznimno himničnu 'My England'. S 12 pjesama ovaj album definitivno nije predug, no isto pri kraju malo gubi na energiji. Unatoč tome, dugi jezik ove male bjelkinje je najveće osvježenje koje je neki major hip-hop label vidio unazad tko zna koliko godina.

11. sijeènja 2007

Lady

'Run The Road'