KORN: 'SEE YOU ON THE OTHER SIDE'
(Virgin/Dallas; 2005.)
Velika zamjerka koju sam imao na album hitova Korn bila je ta što se tamo nije imalo što slušati. Pjesme koje su se tamo našle milijun su puta odsvirane i odslušane, a tako ukombinirane mogle su ostaviti samo osjećaj dosade (baš me briga što je to zbirka hitova, kako zvuči - zvuči). One moronske obrade samo su dodatne pogoršale dojam. Jednostavnije rečeno, tom albumu je nedostajalo glazbe i to je točno ono čega fali na 'See You On The Other Side'. Ovdje ima jako malo glazbe.

Ovo je očito prekretnički album Korn. Našli su novog izdavača i imaju novi ugovor s inovativnim dodacima, a to je dijeljenje zarade od svega - koncerata, merchandisea - s izdavačem, a ne samo od albuma. Dogodila se i prva definitivna promjena u članstvu, a znakovito se promijenio imidž benda iz metalaca s rap nijansama u ušminkane rokere.

Kad kažem da ovdje nedostaje glazbe ne mislim da na albumu nema ničega. Ne, tu je 14 stvari koje ne možeš zamijeniti ni za jedan drugi bend osim ovog. Ali, nedostaje raznolikosti i detalja. Glazba je ogoljena na minimum minimuma. Bubanj mlati jednocrtno i dosadno, Fieldy klepeće po basu po svom običaju dok gitare nude najbanalnije rifove i to vrlo malo njih kroz cijeli album. Nikakvog razvijanja teme na gitari nema, kao ni skvićanja, zavijanja, soliranja, bilo čega. To što gitara ovdje radi slobodno bi mogao odsvirati neki bas bez puno micanja prstima po vratu. Ovo ne samo da nije razvoj benda od prethodnih radova, nego je uzmicanje od identiteta benda i povlačenje u nekakvo gitarsko mutilo. S druge strane, glavi element albuma je groove. Veliki i moćan groove što nosi sve pred sobom i diže planine u zrak. Njemu u pomoć dozvana je vrlo produkcija, s jako primjetnom ulogom, vrlo čista i razgovijetna. Po prvi puta bendu se dogodilo da ima orkestraciju i to na primjetnom mjestu. Nije da je ovo jako loše ili da nema dobrih pjesama, ali kad je najbolja pjesma s Korn albuma neka balada s klavirom na vodećem položaju mjestu onda je jasno da tu nešto ozbiljno ne štima.

Nekako nemam osjećaj da je ovo pojednostavljivanje Korn povezano s Headovim odlaskom. Jest da je on bio gitarist, ali dalo se naslutiti kako bend ostaje bez ideja i da im je plan za doglednu budućnost baviti se live nastupanjem jer su u tome prvoklasna atrakcija. Hoće li im albumi služiti kao izgovor za novu turneju ili ispunjavanje ugovornih obaveza nije bitno jer će ih i dalje biti, ostat će karakterističnog zvuka i razine kvalitete oko solidne.

20. prosinac 2005

'Take A Look In The Mirror'

'Untouchables'