KOPITO: 'RIBA'
(Aquarius; 2006.)
Zavičajna poveznica u tuđini narodima i narodnostima sa naših balkanskih prostora oduvijek je puno značila. Veza ljudi iz Hrvatske sa svojom rodnom grudom, pa i kada su u glavnom gradu iste te zemlje, nije ništa manje snažna. I to je pohvalno, a boga mi i kulturološki važno kada se urbana sredina oplemeni riječju i zvucima koji nisu ništa manje bitni od bilo kojeg artefakta koji čini nacionalni folklor i identitet ove zemlje i građana. A kada se u službu promidžbe identiteta otočkog naroda i običaja zauzmu mlade snage sa tih istih otoka koje su okusile i probale sve slatke, kisele i gorke strane urbanog Zagreba ne pada mi na pamet ništa drugo nego pokloniti se namjeri.

A aplauz dajem i ultimativnom rezultatu polučenog na novom albumu Kopita. 'Riba' je i pokraj izrazito uspješno upakiranih produkcijskih rješenja sačuvala dušu otoka na užarenom asfaltu Zagreba koji hita sto na sat prema trivijalnim vrijednostima koje nam nameću likovi kojima je novac nit vodilja u životu. Već na samom početku ove predivne vožnje po uvalama, zemljanim stazama, selima i birtijama Visa, Brača, Korčule, Šolte, Lastova, Biševa, Raba... oduševljavaju me instrumentalni sklad ekstra-djevičanskih melodija u pjesmi 'Vale'. Singl 'Kafeton Fumon', gdje je brass podrška školski precizna, zasluženo gospodari radio postajama širom domovine. Solidan glavni vokal i još uvjerljivija vokalna podrška kroz cijeli album nije zatajila. Naslovna 'Riba' u tren oka šiba adrenalin u glavu i tjera na neobuzdano plesanje. 'Tura Gura' ne smanjuje doživljaje. 'Vlayland' je pomalo pretenciozna kompozicija koja vrlo jasno ocrtava karakter ruralnih dalmatinskih krajeva. Gitarski solo mi je malo pobjegao od osnovne teme, ali je jako dobro odsviran. Pjesma 'Volcer' previše je naslonjena na Daleku Obalu, a to definitivno neće spriječiti mnoštvo užarenih poljubaca i dodira na koncertima. Totalni gubitak kompasa u najpozitivnijem smislu riječi događa se na kompoziciji 'Rebambi' što bi u prijevodu otprilike značilo "kad neko popizdi". Veliki dio članova grupe Kopito sudjeluje i u radu zagrebačkih klapa, a završna kompozicija 'Greben' dokaz je da su i tu uložili jako puno energije i ljubavi.

Još jedna vrlo važna stvar kada govorimo o Kopitu je to da sa tek navršenih dvadesetak godina imati ovakav album u okvirima Hrvatske znači jako puno. Svirački su eksplozivni, scenski su zanimljivi, a entuzijazam je sa pravom na zavidnoj razini. Iako će mi trebati rječnik domaćih riči da bih do kraja probavio i zadnji elektron, proton i neutron ovog albuma, rekao bih na kraju samo jedno: ljudi, konzumirajte ribu! Dobra je za srce i dušu.

31. svibnja 2006