KATIE MELUA: 'PIECE BY PIECE'
(Dramatico; 2005)
Taj ženski jazz, odnosno njegovi dijelovi, meni malo ide na jetru. Cijeli taj koncept prema kojem si pametan i profinjen kad sviraš klavir i još znaš neke riječi na talijanskom za tempo mi je strašno snobovski i bogme me propisno živcira. Najiritantnija od svega mi je Norah Jones. Njena glazba mome uhu nanosi bol svojim konzervativnim duhom i ljigavim senzibilitetom. Europski odgovor na nju trebala je biti Katie Melua i mom vrelom slavenskom srcu je teško nositi se s tom nepravednom paralelom. Istina je da se Katie pojavila nakon Norah i da je ponovila nenadani uspjeh Amerikanke, ali, mislim, govno i kruška nisu istog okusa, iako su nekad sličnog oblika.

Dodatno breme koje Melua nosi je taj njihov britanski otok (iako je žena rodom iz Gruzije, odrastala u Sjevernoj Irskoj). Postoje neki izvođači koju nikad ne uspiju van Britanije. Za to ne postoji nijedan objektivan razlog - jezični, tematika pjesama, bilo što - neki od njih postanu veliki kod kuće, a vani su jedva prisutni. Slično je i s našom Katie. Sa svojim prvim albumom 'Call Of The Search' otprije dvije godine imala je milijunsku nakladu, što osim Jones, ima objašnjenje i u fenomenu Jamie Culluma, mada je, za razliku od ovo dvoje, kod nje puno bluesa. Bez obzira, nigdje drugdje nije poznata. Čudno, baš.

Novi album zove joj se 'Piece By Piece' i najimpresivniji na njemu su gotovo dječji pristup pisanju i na momente esejističko pisanje što u krhkoj dvadeset jednoj godini, kad više nisi jako mlad a nisi ni star, odgovara kao rukavica na ruku. Prva dimenzija se pokaže ve? u prvoj 'Shy Boy' gdje Katie pjeva kako voli sramežljivog momka, a i ona je sramežljiva i nikako da se potrefe... Pa jel' postoji što simpatičniji od tog?!? Jednostavno krasno. Esejistička dimenzija osjeti se u 'Spider's Web' gdje žena priča o rasizmu i rasizmu kao kontrareakciji na rasizam i onda to lijepo sumira ovako: "The piano keys are black and white/But they sound like a million colours in your mind". Još se može izdvojiti vrlo tužnu 'Piece by Piece' i 'Half Way Up The Hindu Kush', ali najbolje kod Katie Melua je ta nevina dječja otvorenost i iskrenost s jedne te romantiziranje i idealizam s druge strane.

Simpatična djevojka i zgodne pjesme, baš nekako britanski.

10. prosinac 2005

O prošlosti