KATE BUSH: 'AERIAL'
(EMI/Dallas; 2005.)
Dvanaest godina pauze je nevjerojatno dugo i Kate Bush ovdje uspijeva gotovo nemoguće: zvuči kao da nikad ni nije pauzirala.

'Aerial' je dvostruki album koji balansira između ugodnog adult easy listeninga i introvertirane apstrakcije, što je zapravo i očekivano od nekadašnjeg čuda od djeteta, a danas ekscentrične sredovječne žene. Naravno ovdje nema pjesme koja će biti planetarni hit poput 'Running Up That Hill', ali prvi singl 'King Of The Mountain' je više nego dobar u svojoj priči o Elvisu i ružinom pupoljku iz Wellesovog 'Građanina Kanea', a da žena i dalje ima fantastičan glas potvrđuje se u sjajnom refrenu "The wind is whistling/ The wind is whistling / Through the house" koji je gotovo nestvarno lijep. Ostatak prvog diska naslovljenog 'A Sea Of Honey' pretežno se bavi nešto drugačijim i bizarnijim temama. 'Pi' govori o matematičaru zaljubljenom u svoje brojeve, pri čemu Kate nabroji dvanaest znamenki spomenutog broja u refrenu, a da ne zvuči nimalo dosadno. 'Mrs. Bartolozzi' je najbolja pjesma na albumu, klavirska balada koja govori o ženi koja dok pere i suši odjeću razmišlja o odsutnom mužu, pri čemu je zanimljivo naglasiti da u ovoj poprilično introvertiranoj pjesmi ima više erotike nego u godišnjoj proizvodnji konfekcijskog r`n'b-ja. 'How To Be Invisible' je najživlja pjesma na albumu i nudi precizan recept za opravdanje svog naslova, a 'Joanni' je ambijentalna elektronika u kojoj se tematizira Ivana Orleanska.

Na 'A Sea Of Honey' nema slabe ili dosadne stvari, no to se na žalost ne može reći za drugi disk naslovljen 'A Sky Of Honey', konceptualni ciklus o prolasku dana koji često baš kao i jedan običan dan prelazi u dosadu u kojoj se ne događa ništa posebno, no stvari se na kraju ipak zahuktavaju s devetominutnom 'Nocturn' i sjajnom završnicom po kojoj je album i dobio ime.

Onaj tko ostane razočaran ovim, očigledno nije dobro proučio opus gospođe Bush, a ostali mogu uživati u jako dobrom premda ne i izvrsnom albumu.

29. studeni 2005

Službeni dan