KAISER CHIEFS: 'EMPLOYMENT'
(B Unique/Universal/Aquarius; 2005.)
Pomalo se bojim pomisliti što to znači kad se kao najbolja moguća spika promovira trend koji je po svemu i to otvoreno retro, a obnavlja estetiku koja je sama bila pop estetika. Znači, ne radi se o oživljavanju neke napredne ideje koja nije proživjela svoj trenutak pa joj treba pružiti priliku nego o nečemu što je imalo svoj realni vrhunac, i to popriličan, što pak govori da je bila ili minimalno napredna ili, što je vjerojatnije, zadnji dah neke napredne ideje. Tu se vraćamo na moj strah. Ovdje imamo slučaj ponovnog hvatanja posljednjeg daha, a takav bolesnik, nakon već jedne kliničke smrti, ne može imati pozitivnu dijagnozu. Što nam to govori o glazbi općenito? KRIVI bendovi sviraju KRIVU muziku i imaju NEZASLUŽENU podršku. Caps-lockasto se ljutim jer je ovo loše po glazbu općenito. Zbog manjka inovacija i ideja ova glazba generalnoj poblici ostavlja dojam da je sva ostala loša i kenjkava, a dugoročno gledano uništava sama sebe. S obzirom da se sve jako brzo događa, neki novi pokušaji koji se pojavljuju ne dobivaju pažnju i prostor koji zaslužuju, a što je pretpostavka da oni u skorijoj budućnosti postanu nešto veće što bi po prirodi stvari morali biti. Netko drugi im uzima i ovce i novce, netko iz plemena koje je dobilo svoje ovce i novce. Drugo će pleme ostati bez ovaca i novaca i umrijet će od gladi. Nema baš tako puno jako dobre i inovativne glazbe i jednom kad se ljudi zasite ove poznate, a hoće jer je prepoznata, neće biti nečeg drugog da se na to prebace. A ako i bude, bit će propuštena jedna od karika u razvoju glazbe pa će neku novu biti teže do kraja shvatiti.

Ovaj retro vrlo dobro prolazi jer bendovi rade dobre pjesme. Kaiser Chiefs su odličan primjer toga. Oni su apsolutno neoriginalni (shvatite ih kao engleskije Killers, ili kao sređenije Blur, svejedno mi je), ali rade odlične pjesme. Ne odlične u smislu kreativnosti, nego zabavnosti. Plesne su, imaju odlične pop melodije, rime se lijepe jedna na drugu, tjeraju nas da kao mantre ponavljamo neke manje ili više smislene rečenice, izuzetno su nenaporne i jednostavno ne traže ništa, a nude trenutno ispunjenje. 'Employment' sadrži barem pet takvih pjesama ('Everyday I Love You Less And Less', 'I Predict A Riot', 'Na Na Na Na Naa', 'Oh My God' i 'Born To Be A Dancer' ) odmah na početku albuma dok je koncentracija još na visini, a za poslije ni nije bitno.

Znam osobe koji su punog srca slušale Europe, 2 Unlimited, Backstreet Boys i Linkin Park i sad slušaju izuzetno fora muziku. Nadam se da će Kaiser Chiefs u kombinaciji sa svim ostalima, sebi jednakima zadržati ljude na muzici. Nekoj drugoj muzici.

14. svibnja 2005.

Intervju s bendom

Jedan od bendova za 2005.