JOHN CALE: 'BLACK ACETATE'
(Astralwerks/Dallas; 2005.)
Čini se da je John Cale od 2003. i 'Hobo Sapiens' počeo proživljavati novu mladost ili je, cinici bi rekli, upao u krizu poznih srednjih godina i neuspješno se ponovo pokušava osjetiti mladim. Ja više naginjem ovoj prvoj tvrdnji i smatram te njegove pokušaje poprilično uspješnim. I dok je 'Hobo Sapiens' bila mala lekcija downtempo omladini, 'Black Acetate' je nešto kao njegov 'Odelay', eklektični pop-rock začinjen primjesama svega i svačega, no možda bi najprimjerenija usporedba bila s modernim americana singer/songwriterima poput Jima Whitea.

Unatoč tome što je kao inspiraciju za ovaj album navodio The Neptunes i Dr. Drea ovo nije pomodan album na kojem se Cale predstavlja kao sljedbenik, a ne vođa kojeg pamti povijest pop glazbe, u pitanju je jednostavno hodanje ukorak s vremenom koje i dolikuje čovjeku koji studijsku tehnologiju ne doživljava kao puku dekoraciju. 'Brotherman' je u tom smislu možda najradikalnija stvar ovdje jer je riječ o nečemu što se može opisati kao spoken-word hip-hop, no nakon nje slijedi vrlo tradicionalna i vrlo lijepa 'Satisfied' pa potom i na blues naslonjena 'InAFlood'. Sintetički basevi i pokoji drum loop ne znače da Cale slijepo slijedi trendove nego da uzima ono što mu se sviđa.

'Black Acetate' ne predstavlja iznenađenje poput 'Hobo Sapiens' niti je u pitanja album za najviše ocjene, ali je daleko od promašaja. Cale je očigledno ušao u razdoblje života kad ne mora nikome ništa dokazivati bez obzira što bi se ovakav album mogao protumačiti suprotno. Čovjek se očigledno želi baviti pop glazbom bez tereta Velvet Underground prošlosti, učenja kod LeMonte Younga i suradnje s Terryem Rileyjem i to mu zapravo sasvim dobro ide.

4. veljače 2006

Strah je čovjekov najbolji prijatelj

Old school početna stranica