JESU: JESU
(Hydra Head; 2005.)
Jesu su najnovija umotvorina Justina K. Brodericka, poznatijeg po sviranju gitare u Napalm Death te posebice njegovim brojnim vlastitim projektima od kojih su posve oprečni Godflesh i Techno Animal najpoznatiji.

Jesu su još jedan od dokaza da je Broderick svestran i talentiran čovjek. Ovdje se nakon niza godina bavljenja uglavnom elektronikom vratio gitari i to s priličnim uspjehom. Jesu spajaju naizgled nespojive stvari - industrial metal žestinu i melankoliju svojstvenu slowcore bendovima poput Low te melodičnu buku My Bloody Valentine. Ti sastojci tvore ovih osam epskih, u prosjeku devetominutnih pjesama, uokvirenih s velikom količinom feedbecka, gomilom droneova, elektronikom, orguljama, glasnim i sporim bubnjem te melodičnim, a tek ponegdje vrištećim vokalom koji je zakopan ispod svega toga. Može se to učiniti monotono ovako opisano, ali začudo većina albuma nije dosadna, a i relativno je raznovrstan. Tako da kroz prekrasnu 'Tired Of Me' dominira nježnija shoegazerska strana i spori post rock ritam, dok industrial dio priče predstavljaju daleko agresivnije i čvršće 'Friends Are Evil' i 'Man/Woman'.

Premda je zbog samog stila, a pogotovo činjenice da je album izašao na etiketi Aaraona Turnera iz Isis, Jesu moguće povezati s pojmom post metal koji osim Isis uključuje još bendove poput Neurosis ili Pelican, ipak mi se čini da je istina ponešto drugačija. Možda sam u krivu ali imam dojam da je ovdje u pitanju Broderickova osobna posveta brojnim dobrim, važnim ali i zanemarenim bendovima poput već spomenutih Low i My Bloody Valentine kao i Slint, Codeine, Swans, Ride i još mnogima koji su melankoliju i buku povezivali na ovako lijep i delikatan način.

15. srpnja 2005.

Sajtićić

Hydra Head