JERICHO: 'PERENDIM A LINDJE?'
(Ginger Embargo; 2006.)
Imao sam nedavno nekoliko prilika boraviti u Prištini i ostalim dijelovima post ratnog Kosova. Nisam očekivao ništa od Kosova, mada da sam samo par puta pogledao vijesti vjerojatno bih se usrao u gaće pri samoj pomisli da trebam ići tamo. Ali u taj dio poluotoka Balkana došao sam bez rezervi i dobre volje. I bilo je jako lijepo. A gaće ostale čiste.

Ne bih se previše upuštao u pozadinu kosovske scene jer mi nije poznata. Reći ću samo to da je ovakva muzika na Kosovu prava rijetkost. Tamo nema razvijene rock scene, a po pričama na cijelom teritoriju postoji samo jedan ili dva istinska rock kluba. Na dva i nešto više milijuna stanovnika to je jako loše. Ima u Prištini jedna prodavaonica glazbe koja se zove Ginger i taj lik koji je vlasnik u stvari jedina je nada kosovskim bendovima da nešto snime, i ono najvažnije, izdaju.

Grupa Jericho objavila je nedavno album 'Perendim a lindje?' koji sam na poklon dobio od frontmena makedonske skupine Blla Blla Blla koji odlično kotiraju na Kosovu. Ovaj album preslušao sam u jednom dahu i reći ću da mi se dopalo to što sam čuo. 'Tomlin e nanes' započinje predvidivim spojem folklora koji u pozadini podržava mekani beat i jednostavna gitara garažnog štiha. Na 'Kur do te pushoj kjo kange' izdvajam predivne vokale i akustičnu gitaru koja izaziva svojom gnjevnom staloženošću. I upravo taj neki oksimoronski ugođaj doima me se slušajući cijeli album. 'Zgjohu' mi se čini kao najsolidniji dio ovog uratka gdje je folklor temelj cijele kompozicije. Utkati urbano u folklor nije lako, no Jericho jednostavno to uspijevaju.

Kosovo bilježi u svoju glazbenu riznicu jedan pošteno odrađeni projekt koji će, iskreno se nadam, potaknuti i ostalu dječurliju da urade nešto slično.

19. svibnja 2006