JAMIE CULLUM: 'CATCHING TALES'
(Universal/Aquarius; 2005.)
I jedni i drugi iz popularne glazbe što sviraju klavir iz zezancije ili to shvaćaju ozbiljno privlače pozornost sviranjem obrada. Richard Cheese je još i ispao autor jer je pjesme koje tamo nikako ne pripadaju doveo u piano bar, a Christopher O'Riley je još k tome dobio na reputaciji ozbiljnog glazbenika mada također svira obrade. Jamie Cullum je simpatičniji od obojice, valjda zato što je najmlađi, ne sprda se niti sam sebe jako ozbiljno shvaća, i zna napisati pjesmu.

Na 'Catching Tales' Cullum ide korak dalje od 'Twentysomething' gdje je imao samo tri-četiri autorske pjesme pa je ovdje polovina njegovih, a razlika od prethodnika je i ta što mu se ovdje u stvaranju pjesama pridružio Guy Chambers, dugogodišnji Robbie Williamsov suradnik. Nakon 'Everlasting Love', a i zbog Guya, mislio sam da ćemo ovdje dobiti hitove s naglaskom na glas. Noup, naprotiv, ovdje je sat vremena spore klavirske pop jazz glazbe kojoj postaje neugodno kad je svirana ispred više od 50 ljudi. Duh albuma je opušten i relaksirajući, a tekstovi su intenzivno ljubavni i to vrlo optimistični, iako trivijalni. Kad je tekstom pesimističniji, kao u 'Nothing' ili 'Mindtrick' gdje njegova ljubav nema nade ili je već otišla, Cullum je vrlo veseo, a pjesme živahne i luckaste. Veliki plus mu je i pjesma '7 Days To Change Your Life' gdje se s puno duha uhvatio ukoštac s konzumerizmom i lošim navikama. Svi danas znaju nešto o ratovima , a Culllum zna na '21st Century Kid' gdje se poziva na sjećanje i priziva bijelu golubicu. Ali, u ostatku nije tako jako plitak, nego ugodan, drag i simpatičan momak. Kakav mu je i album.

Minus 'Catching Tales' je taj što je vrlo nemoderan. Cullum je jazz čovjek koji pjeva dok svira klavir i nikakvog znaka godine tekuće ovdje nema, za razliku od Johna Legenda koji s vrlo moderno zvučećim albumom djeluje antikno k'o ćošak antikvarnice.

Ova muzika služi tome da se osjećaš dobro.

24. listopada 2005.

Put do slave