ISOBEL CAMPBELL & MARK LANEGAN: 'BALLAD OF THE BROKEN SEAS'
(V2/Dallas; 2006.)

CAT POWER: 'THE GREATEST'
(Matador; 2006.)
Bivša vokalistica Belle And Sebastian i nekadašnji lider Screaming Trees možda na papiru i jesu čudna kombinacija, no ovaj album je uspjela kolekcija staromodnih klasicističkih pop pjesama u kojima je najvažniji gorko-slatki odnos dvaju sjajnih vokala. Usporedbe s klasičnom suradnjom Lee Hazelwooda i Nancy Sinatre nisu bez osnove jer su i Laneganov mračni bariton i Isobelin slatkasti i zavodljivi vokal umotani u smjesu folk naslijeđa i baroknih pop aranžmana s dosta akustičnih gitara, klavira i gudača. No od svega toga ne bi bilo ništa da ovdje nisu u pitanju izvrsne pjesme od uvodne 'Deus Ibi Est', u kojoj je odmah zamjetan kontrast vokala koji se upravo zahvaljujući toj razlici izvrsno nadopunjuju, do završne 'Circus Is Leaving Town'. Pjesme zapravo uopće nisu toliko jednolične koliko bi se to može činiti na prvi pogled pa se tako delikatna 'Black Mountain' izravno naslanja na baladnu folk tradiciju dok se 'Rumblin Man' svojim perkusijama i atmosferom izravno naslanja na Tom Waitsa s 'Frank`s Wild Years'.

Posrijedi je vrlo dobar album koji svojim delikatnim pristupom duetu vraća dostojanstvo toj lijepoj formi koja vrlo često završi u teritoriju kiča zahvaljujući svakakvim suludim idejama i velikoj dozi patetike. Lanegan i Cambell dobro poznaju tajne te forme i ne upadaju ni u zamke patetike ni pretjeranosti, nego njihovi glasovi stvaraju jednu skoro pa savršenu cjelinu. Ovako lijepih i decentnih dueta je bilo jako malo u povijesti pop glazbe pa tim više treba cijeniti ovaj jako rijedak biser.

Ova simpatična country-soul ekskurzija zasigurno nije najbolji, ali je najpitkiji album Chan Marshall alias Cat Power. Snimljen u Memphisu s iskusnim soul muzičarima 'The Greatest' ima jednu popriličnu dozu nostalgije pa se na trenutak može pomisliti da se ove pjesme emitiraju s neke radio stanice iz sredine šezdesetih. Marshall je na ovaj način navodno željela odati počast pjesmama iz svog djetinjstva. To joj je s organskom toplinom instrumentacije u kojoj dominantne uloge igraju gitara, pedal steel i posebno orgulje hammond koje boje zvučnu sliku svojim reskim zvukom te privlačnim mekim i zavodljivim glasom i uspjelo. No sa kvalitetom pjesama je ponešto drugačije jer se tek poneke, poput sjajne naslovne stvari 'Willie' koja je duhom i puhačima bliska materijalu s 'Nixona' Lambchop ili fenomenalne završne 'Love & Communication', izdvajaju iz ugodno bezličnog prosjeka kojim će najzadovoljniji biti americana fanovi koji imaju dovoljno razloga za uživanje u ovom albumu. Ovo je svakako najpomirljiviji i najkonvencionalniji album Cat Power na kojem jedino angst balada 'Hate' koja parafrazira riječi Kurta Cobaina odaje dojam da je riječ o ženi koja je obrađivala Smog i od '(I Can`t Get No) Satisfaction' uspjela napraviti najtužniju pjesmu na svijetu.

Malo previše opušteno za moj ukus.

1. ožujka 2006

Isobel Campbell & Mark Lanegan