HERBERT: ‘SCALE’
(K7!/Menart; 2006.)
Mnogi su skloni nazivati Matthewa Herberta klasičnim britanskim ekscentrikom i jednim od najinovativnijih producenata današnjice. Hvaljen zbog svojih neobičnih metoda – sklonosti da radi glazbu od najneobičnijih zvukova - Herbert je već godinama, točnije od albuma 'Bodily Functions' iz 2001., mesija leftfield housea, a zapravo i sve glazbe koja plesni hedonizam disca spaja s decentnošću i otmjenošću jazza. Herbert i jest ekscentrik, sklon je eksperimentirati i dotaknuti se svega i svačega. 2002 je objavio ne previše dobro primljen big bend album dok je lani odradio i odličnu produkciju za solo album 'Ruby Blue' Rosin Murphy iz Moloko.

Ne mogu nastaviti recenziju, a da ne kažem da sam 'Scale', koji je već sad nahvaljen kao njegov možda najbolji album, prišao s predrasudama. I nije da te predrasude nisu bile s razlogom. Lani kad je nastupio na Žedno Uho Festivalu sve su priče o njegovoj otmjenosti, istančanosti i ekscentričnosti pale u vodu, bar što se mene tiče. Njegov trosatni DJ set bio je hrpetina najgoreg ravea iz '95. i uvjerljivo najgori nastup nekog respektabilnog izvođača kojeg sam vidio u životu. No srećom, 'Scale' je album koji pokazuje da je takav nastup bio tek izolirani lapsus jer je u pitanju minuciozno osmišljen i izveden album koji predstavlja sam vrh plesne glazbe unazad nekoliko godina. Doduše ovo je prije svega plesna glazba za slušanje kod kuće, a Herbertovo vješto poigravanje moticima blue eyed soula, disca, jazza i housea, kao i bezbrojnim musique concrete intervencijama zasluže divljenje, iako orkestracije koje spajaju disco i big bend utjecaje mogu za nekoga jednostavno biti previše.

Herbert je briljantan orkestrator koji najrazličitije zvukove stapa u cjelinu u izvrsnim pjesmama poput 'Something Isn`t Right', 'Movers And The Shakers', 'Moving Like Train' ili 'Movie Star'. A dodatni je plus svilenkasti glas njegove supruge Dani Siciliano koji pretvara te pjesme u pravu transžanrovsku audio atrakciju. Jednostavno rečeno 'Scale' je izvrsno odrađen spoj velikih ambicija i popriličnih vještina njihovih izvođenja.

26 srpnja 2006.

'Around The House'