HAWTHORNE HEIGHTS: 'IF ONLY YOU WERE LONELY'
(Victory; 2006.)
Hawthorne Heights očito žele zaploviti na valu prilično velikog interesa u Americi za glazbom s poteza od pop-punka do ema. Bilo je logično za očekivati prije nekih godinu i pol da cijela scena opet zamre na neko vrijeme jer je bila dosegnula svoj vrhunac kao marginalni žanr, ali dogodio se preokret i emo je ušao posve u mainstream i postao respektabilna scena za koju se po prvi puta u povijesti vežu velike brojke u prodaji i puno se o njima priča. Oni što su se probili u prvi plan su bendovi koji su tek rubno vezani uz scenu svojim žanrom, a najviše publikom i senzibilitetom glazbe. Izvanredne uspjehe ostvarili su My Chemical Romance, možda i najbolji među svima, te Fall Out Boy za koje nisam siguran da će se uspjeti nositi s novim statusom. Od ovih najbliži staroj definiciji ema su Hawthorne Heights. Jednostavni i brzi bubnjevi, visoki i pomalo kreštavi vokal, izmjena distorziranih i laganih dijelova, te vrlo emotivni ljubavni tekstovi sastavni su dio svakog emo albuma pa tako i 'If Only You Were Lonely' (moj osobni dodatak svakom pravom emo albumu je i obavezan stih "just like the movies" kojeg u svojoj varijanti, normalno, imaju i HH).

Ovo je ujedno i jedno od najvažnijiih izdanja Victory Records u povijesti. Dvije godine stari 'The Silence In Black And White' istog benda prodan je u 750.000 primjeraka čime je najprodavanije izdanje ovog izdavača pa ne čudi ona izdavačeva blamaža iz prve tjedne prodaje. Ovo je "tu-bi-or-not-tu-bi" i bendu i labelu. I nitko se ne bi smio zabrinjavati. Iako se nijedna posebno ne ističe (jednakija među jednakima možda je 'Dead In The Water'), svaka od pjesama može biti hit jer su relativno pjevne, kratke, s puno izmjena različitih dijelova unutar pjesama, poprilično energične tako da ne vidim kako ovo nekome može dosaditi. Osim na način da uopće ne obraćaš pažnju na ono što svira pa da ti postane monotono, al' to ni nije neko slušanje glazbe, zar ne?

Misija Hawthorne Heights bila je da se uz njih osjećam kao 16-godišnjak, ali oni su svoju zadaću shvatili malo preozbiljno tako da nemaju nekih dijelova gdje poželiš raditi bilo što šesnaestgodinasto - skatati po krevetu, mahati glavom, pjevati van tona na sav glas i slične stvari - što je jedan važan nedostatak. Za gotovo savršenu zamjenu zato mogu preporučiti krasne Armor For Sleep i njihov 'What To Do When You Are Dead'. Nije ni Ha-Ha mjuzik za odbaciti, ali ne idu u prvu ligu, zasad.

29. ožujka 2006