GRANDADDY: 'EXCERPTS FROM THE DIARY OF TODD ZILLA' EP
(V2/Dallas; 2005)
Grandaddy su, naizgled, jako spor bend. Ekipa bradatih skejtera izdala je tek tri albuma u jedanaest godina. U redu, ta tri albuma bila su jednostavno fantastična i vrijedilo ih je čekati, no ljude danas baš ne krasi strpljenje. Srećom, momci iz Modesta to znaju, pa svake godine isporuče jedan ili dva EP-ja, kakvu kompilaciju ranih radova, nekoliko singlova, a jednom su čak i objavili urnebesni prank-album pod nazivom 'Arm Of Roger'. Bacimo li prodoran pogled na njihovu diskografiju shvatit ćemo da se ekipa po produktivnosti može svrstati uz Johna Frusciantea, Ryana Adamsa ili My Lucky Tribe.

Što takva produktivnost donosi na kvalitativnom planu jako dobro znate. No, s obzirom na to koliko truda (i novaca) većina bendova uloži u svoje EP-jeve, 'Excerpts...' zvuči više nego pristojno. Poznati grendedijevski zvuk opet je tu - atonalne dionice koje nisu ništa manje pop od naj-pop pjesama Kinks, distorzije nakalemljene na svaki jebeni ton koje nimalo ne ubijaju melodičnost pjesama, šaputavi vokal ovaj put obrijanog Jasona Lytlea koji opet pjeva o zagađenju, različitim elektroničkim napravama, bankomatima i pticama pjevicama. Sve što pravi fan Grandaddya voli opet je tu. Upravo to je najslabija točka ove zbirke pjesama - što zvuči kao i svaka druga ploča (osim možda 'Sophtware Slump') koju su Grandaddy snimili.

Zanemarite li naslove, zatvorite li oči i pustite da vas djedice odnesu u svoj mali svijet u kojem su stabla načinjena od aluminija, roboti-jeleni piju tekuću živu iz drvenih korita, a grad proždire duše studenata koji voze bicikle po autocesti, lako ćete zamijeniti 'Pull The Curtains', 'A Valley Son' ili 'Goodbye?' za nešto s 'Under The Western Freeway'. Što nije baš dobro, ali je daleko od lošeg. Ipak su to jako, jako dobre pjesme.

24.prosinac 2005

Službeni dedica

'Sumday'