GORILLAZ: 'DEMON DAYS'
(Virgin/Dallas; 2005.)
Što reći o albumu na kojem je 'Intro' najbolji? Da je dosadan, jer novi Gorillaz su upravo to - dosadni. Kroz ovih petnaest pjesama jedva da struji ikakva energija. Nije to loše, ali je bolno anemično.

Nastavak na uspješan virtualni projekt Blur frontmena Damona Albarna i crtača Jamiea Hewletta koji se pretvorio u veliki tržišni uspjeh prodavši se u 6 milijuna primjeraka diljem svijeta zapravo ne nudi ništa osim ponavljanja štosa s supergrupom sastavljenom od crtanih likova. Kao i prošli put lista suradnika i gostiju je povelika (Dennis Hopper, Ike Turner, MF Doom, Roots Manuva, De La Soul itd…), a umjesto Dan The Automatora ulogu producenta i glavnog Albarnovog suradnika dobio je Danger Mouse, još svjež od uspjeha jako dobrog mash upa 'Gray Album' na kojem je spojio Beatles i Jay-Z-a.

I tu negdje i leži glavni problem Gorillaz. Kao i prošli put Albarn se odlučio za iznimno talentiranog suradnika, čovjeka koji očigledno posjeduje studijsku magiju potrebnu za ovakav projekt, ali je opet počinio egoističnu grešku. Jer što će ti neki od najkreativnijih hip-hop producenata današnjice kad ćeš ih strogo držati pod kontrolom i ne dati im da pokažu svoj vlastiti stil. Da nisam upoznat s događanjima, ništa me ne bi uvjerilo da su na ovome radili većinom drugi ljudi u odnosu na prvijenac. Albarn je oba puta držao konce u rukama i to se jasno vidi, a nažalost rezultati toga nisu pozitivni kao u slučaju zadnja tri studijska albuma Blur. Njegova ideja dub/hip-hop/pop-rock mješavine u osnovi drži vodu, ali on je ovdje toliko indisponiran da sva razigranost ideje pada u vodu s svakim tonom koji iz sebe ispusti. Neki kažu da je album mračan odnosno da je puno mračniji od prvog. Ja to ne bih nazvao mrakom nego letargijom. Beatovi su snažni i upečatljivi kao puž s artritisom i taman se slažu s "još-se-nisam-razbudio" vokalom. Povremena gostovanja MC-ja pomalo razbijaju tu letargiju kao što je to slučaj s De La Soul na solidnom singlu 'Feel Good Inc.' koji ipak nema hitoidni potencijal 'Clint Eastwood'. Najsvjetlija točka albuma je zapravo gostovanje sjajnog Roots Manuve na inače bezveznoj 'All Alone'.

Nije ovo zapravo loše, ali mi se čini da imamo ozbiljnog kandidata za najdosadniji album godine.

15. srpnja 2005.

Fanovi gorila