GIBONNI: 'UNCA FIBRE'
(Dallas; 2006.)
Od uvodne 'Anđeo u tebi' u kojoj Gibonni i Goran Bare staju na stranu žene koja se mora nositi s neplaniranom trudnoćom i čovjekom koji je ne voli jasno je na kojem je teritoriju ovaj album. Naizgled potresnu temu Gibonni uspijeva začiniti stihovima poput "Što on ima s anđelom u tebi" (lijepo je stati na stranu majke, ali valjda i otac ima neko pravo na dijete pa makar bio totalni gad?) i pratećim ženskim soul vokalom na engleskom koji pjeva najveće moguće klišeje. Rezultat može biti i odbojan i urnebesan, ovisno o točki gledišta.

Album ne samo da je nakrcan tekstovima o raspadima dugogodišnjih veza nego je i popraćen glazbom i produkcijom koja savršeno paše načinu na koji Zlatan Stipišić piše svoje tekstove. Naime, nemojte ni u jednom trenutku pomisliti da teritorij na kojem Gibonni operira nije patetika. Pitanje je samo koliko je u toj svojoj melodramatičnoj misiji uspješan. Paradoksalno, u trenucima u kojima ima najviše patetike i kiča, album je i najuvjerljiviji. Ne mogu shvatiti ljude koji kažu da bi bez barokne produkcije Nikše Bratoša njegove pjesme bolje funkcionirale. Njegove skladbe jednostavno nemaju štofa za posnije aranžmane, uostalom, to je sasvim logično za čovjeka kojem je Sting daleko prije uzor nego recimo Nick Drake.

Suptilnosti ovdje nema mjesta. U svijetu korporativnog popa za odrasle ovaj album je svjetska klasa, ljudima koji pristupaju glazbi na druge načine cijela ova parada skupih session glazbenika, poznatih prijatelja i u svakom smislu pretjeranih aranžmana može biti zabavna ili promašena, ovisno o raspoloženju. No, sumnjam da prosječan konzument Gibonnijevog opusa imalo mari za ovakve i slične opaske. Stoga će takvima ovaj album biti sasvim dobar, premda sumnjam da će doseći "ovo-je-vrhunac-umjetnosti-u-Hrvata" status kakav je imao 'Mirakul'.

Što se mene tiče samo još jedan dokaz da vrhunska svirka i skupa produkcija ne jamče posebno dobar ili zanimljiv album.

14. srpnja 2006

Gibonni