GARBAGE: 'BLEED LIKE ME'
(Warner/Dancing Bear; 2005.)
Butch Vig je reputaciju izgradio producirajući između ostalog Nirvanin 'Nevermind', 'Dirty' Sonic Youth i 'Siamese Dream' Smashing Pumpkins. S takvom kolekcijom uspjeha nije ni čudno da se odvažio na osnivanje vlastitog benda. Pritom je regrutirao kolege Stevea Markera i Dukea Eriksona te pjevačicu Shirley Manson. Tako ispada da su Garbage supergrupa sastavljena od producenata. To bi bila zanimljiva činjenica da je u pitanju elektronika ili hip-hop, ali budući da su prije svega rock bend, to im je zapravo mana od prvog dana.

Ni na četvrtom albumu Garbage ne zvuče kao bend, oni su projekt ljudi koji savršeno znaju zapakirati tuđe ideje, ali svojih baš i nemaju. Okrenuli su se onom što najbolje znaju - alternativnom pop/rocku iz sredine devedesetih i bez obzira na to koliko svaki sljedeći album sadržavao novih produkcijskih trikova njihov zvuk je i dalje ostaje nešto što su drugi izmisli, samo veće, bombastičnije i nategnutije.

Na 'Bleed Like Me' doduše dominiraju gitare kako je i najavljeno, ali nazvati ga gitarističkim albumom je potpuno pogrešno. Ni jedan trenutak ovdje nije prepušten slučaju, sve je isplanirano i ispolirano do savršenstva, i to toliko da i iritira. A pritom su zaboravili na pjesme. Tako prvi singl 'Why DoYou Love Me' sadrži jedan od najotrcanijih gitarskih rifova i odavno istrošeni drum'n'bass dio. Naslovna balada vjerojatno je najbolja na albumu s svojom prigušenom atmosferom koja nedostaje pretjerano bombastičnom ostatku. Tako se na primjer 'Metal Heart', koja počinje obečavajućim elektronskim uvodom pretvara u kopiju njihovih vlastitih hitova, a 'Sex is Not The Enemy' je prenatrpana klišejima u glazbenom i tekstualnom smislu.

Garbage nisu smeće, ali nisu ni puno više od reciklažnog dvorišta.

20. svibnja 2005.

'Beautiful Garbage'