GANG OF FOUR: 'RETURN THE GIFT'
(V2/Dallas; 2005.)
Naizgled se čini besmisleno nakon dvadeset pet godina ponovno snimati najbolje pjesme koje ste ikad napravili, no Gang Of Four su umjesto živog albuma sa svoje nedavne reunion turneje napravili upravo takav album - nanovo snimljen best of. U pozadini te odluke stoji "službeni" razlog kojeg je naveo bubnjar Hugo Burnham: "popraviti zvuk bubnja koji na originalnim snimkama zvuči kao udaranje po kartonskim kutijama" te "neslužbeni" razlog, naime bend je davno potpisao loš ugovor s EMI i ukoliko su željeli ostvari dobit od eventualnog best of-a povodom ponovnog okupljanja morali su objaviti ovakvo izdanje za novog izdavača kako bi tantijemi i njima donijeli dobit. Možda ideološki sumnjiva odluka za nekadašnje govorljive ljevičare, no zašto ne zaraditi na svojoj prošlosti pogotovo kad to polazi drugima za rukom? A i EMI-ju u čijem su vlasništvu raniji albumi grupe i mnoštvu novih post punk bendova koji su vidno inspirirani zvukom Gang Of Four. Od tuda valjda i dolazi naziv albuma, red je da se taj poklon zbilja vrati.

Četrnaest ovdje prisutnih obrada se zapravo jako malo razlikuju od većinom sjajnih originala i jedina bitna razlika je u produkciji. Dakle, dok su 'Entertainment' i 'Solid Gold', s kojih je skinuta većina pjesama ovdje, bili poznati po svojem suhom post punk zvuku bez reverba, zbog čega uostalom Burnhamovi bubnjevi i zvuče tako mehanički na originalima, ove obrade su puno glasnije, mesnatije i na kraju krajeva nekako rokerskije. Međutim, iako je time skinut dio šarma originala, ništa ne može sakriti činjenicu da su ovo jako dobre pjesme, a tome ide u prilog ide i činjenica da glas Jon Kinga nije ostario ni dana, da gitara Andya Gilla i dalje zvuči kao struganje nožem po staklu (poslušati 'He`d Send in The Army') te da su Burnham i Dave Allen nevjerojatno moćna ritam sekcija. Dakle, nikakvo blaćenje prošlosti nije se dogodilo.

Nešto drugačije stoje s drugim diskom koji je dostupan u ograničenoj nakladi i na kojem su remiksi vrlo šarolikog društva poštovatelja, a koji je, kao što je slučaj s većinom remiks albuma, jako neujednačen. Tako da vrijedi izdvojiti jako dobre 'To Hell With Poverty' Go Home Productions, duboidni 'Ether' Tonyja Kanala iz No Doubt, 'Not Great' Man Phonesa što je pseudonim iza kojeg se krije jedan od arhitekata neo post punka, producent Paul Epworth, dok se ostatak vrlo lako zaboravlja. Dakle, pažljivo s darom sad kad ste ga dobili natrag.

20. prosinac 2005

Not Great Men

Gang of US