FORT MINOR: 'THE RISING TIED'
(Warner/Dancing Bear; 2005.)
Koliko god obezvrjeđivani bili, neupitna je činjenica da su Linkin Park jedan jako zabavan bend. Sumnjam da je ikome od njegovih članova bitno koliki će dio dobiti u nekoj budućoj glazbenoj enciklopediji, a vjerujem kako puno veći dojam na njih ostavljaju tisuće ljudi koji uglas pjevaju njihove pjesme od nas nekolicine na kritičarskom frontu kojima se ovi sviđaju ili ne. Jednostavno, jako su zabavni. Takav je i Fort Minor.

Mike Shinoda je htio napraviti jedan nešto promišljeniji hip-hop album. Najemotivniji tekstovi su mu o prijateljstvu, pritiscima izdavača, kreativnosti i radu te problemima njegovih japanskih predaka u doba Drugog svjetskog rata. Lijepo je od njega što je podijelio emotivne trenutke s nama, ali veću razliku od ostatka hip-hop scene ne čine njegovi tekstovi nego opće raspoloženje lagodnosti albuma. Nije ni bilo moguće da se on posve odmakne od svog benda niti je to najavio, nego je bio samo rekao kako želi napraviti rap album. Ostalo je vrlo slično. Lako pamtljive pjesme, moćan mada ne jako plesan ritam i jako puno groovea su okosnice 'The Rising Tied'. Ovo su sve pretpostavke za neobavezno slušanje glazbe i zato tekstovi ovdje ne mogu igrati neku veliku ulogu jer je preteško zasjeniti ovako "feel-good" glazbu.

Najvažniji Shinodin suradnik na ovom albumu je Styles Of Beyond sa njegove etikete Machine Shop s koje dolazi i Holly Brook, djevojka vrlo zavodljivog glasa sa sanjive pjesmice 'Where'd You Go'. Ostali su gosti vrlo impresivni i govore o respektu kojeg čovjek uživa kod kolega glazbenika. Tu su dakle, Common kao jedan od najboljih živućih MC-ja, pa Black Thought iz najboljeg hip-hop kolektiva The Roots, zatim John Legend koji je svašta naj, Jonah Matranga, najzanemareniji američki genijalac iz bendova Far i Gratitude, dok je kao izvršni producent potpisan macan Jay-Z. Zašto su oni tu? Zato što Shinoda radi dobre pjesme. Ovdje ih imamo 16 i kad prihvatiš da nećeš čuti Chestera i gitare ostaje za slušanje masa ugodnog hip-hopa bez jedne zamorne ili dosadne pjesme (mada album traje skoro koliko i oba regularna Linkin albuma zajedno).

Kod Fort Minor je puno teže nego kod LP pronaći elemente koji zaslužuju pokudu, a kamoli podsmijeh. Zapravo je iznenađujuće dobar i osvježavajući u oceanu dosadnog hip-hopa. Ovo je vrlo privlačan mainstream hip-hop koji bi bio puuuno popularniji da u njemu nije čovjek koji već ima jaaako popularan bend.

15. siječnja 2006.

Neslužbena utvrda

Linkin Park