FIERY FURNACES: 'BITTER TEA'
(Fat Possum; 2006.)
Matt i Eleanor Friedberger se očito dobro zabavljaju s Fiery Furnaces. Ovo je njihov četvrti album u tri godine, i to ako ne računamo EP, kompilaciju nealbumskih singlova. Prošli album 'Rehearsing My Choir' bio je zbirka teško slušljivih razglednica iz prošlosti njihove bake Olge Santos, no ovdje su opet samo unuci sa svojim zaigranim hyper-prog pop pjesmicama. Glavni problem Friedbergerovih je upravo ta njihova zaigranost i hiperproduktivnost jer je 'Bitter Tea' je sa svoje 72 minute i petnaest pjesama definitivno predug, ali, iako ne posjeduje epsko ludilo 'Blueberry Boat' ni popičnost EP-ja, u pitanju je dobar album jednog osebujnog benda.

Sklonost Fiery Furnaces da naizgled jednostavne pop pjesme masakriraju suludim aranžmanima i raznoraznim produkcijskim smicalicama nekome može ići na živce, no upravo je to dio njihovog šarma. Aranžmani pjesama su pretrpani moog basovima, synthevima i klavirom koji igra sve veću i veću ulogu i ponekad se doimaju kao animirani film s tom svojom dječjom zaigranom ludošću. Oni su valjda jedini bend danas koji je u stanju upotrebljavati prog elemente, a ne zvučati preozbiljno.

'Oh Sweet Woods' sadrži neku mutaciju bas linije iz 'Billie Jean' Michaela Jacksona i pretvara je u suludi prog disco biser. 'Teach Me Sweetheart' i 'Waiting To Know You' su balade koje bi u nekim manje ekscentričnim rukama bile veliki hitovi, no sumnjam da je tako nešto važno Friedbergovima, oni su previše zaigrani da bi se bavili nečim takvim i sve dok su rezultati tako urnebesni poput 'I`m In No Mood' to je dobra stvar. No i dalje ostaje pitanje hoće li se istrošiti u svim tim svojim petljancijama ili će svoj nesumnjivi talent preseliti na konvencionalniji pop teritorij.

18. svibnja 2006

Službeni sajt

'EP' i 'Rehearsing My Choir'