FIERY FURNACES: 'EP'
(Rough Trade/Menart; 2005.)

FIERY FURNACES: 'REHEARSING MY CHOIR'
(Rough Trade/Menart; 2005.)
Je li moguće da se jedan bend toliko izmjeni u samo nekoliko mjeseci? Da početkom godine izbace šarmantnu, prekrasnu, zavodljivu zbirku pjesama, naslove je EP i napune je samim hitovima, pa da pred sam kraj pokopaju sve što su do sad napravili uvjerljivo najlošijim i najiritantnijim indie albumom u zadnjih 6 godina?! S druge strane Fiery Furnaces oduvijek su bili muzički kameleoni i upravo ta nestalnost je ono što privlači sljedbenike poput gigantskog magneta. No neke stvari su neoprostive.

Ono što Eleanor i Matthew Friedberger, uz pomoć njihove bake Olge Sarantos rade na najnovijem albumu najbolje se može svesti u jednu riječ - mučenje. "Nobody expects the spanish inqusition", smijala se trojka dok je snimala ovu ploču. Vjerojatno. Najbolji djelovi 'Rehearsing My Choir' su dosadne dIonice sastavljene od prožvakanih, sumornih dronova na orguljama, glupih i ispraznih klavirskih harmonija i pretencioznih malih obiteljskih pričica. Ostatak je najbolje zaboraviti. Zašto? Mislim da je kičma najvažniji dio tijela za procjenjivanje glazbe. Ukoliko se naježite, a duž kralježnice vam projuri struja ugode, nema sumnje da je pjesma sjajna. No isti osjećaj, samo obrnutog polariteta, možete iskusiti kad netko noktima prelazi preko školske ploče ili kad zagrizete u frotirski ručnik. Ili kad slušate najnoviji album Fiery Furnaces. Jer upravo je to ono što mi se događa dok ga slušam. Iritira me, ubija me u pojam, muči me poput zubobolje. Zahvaljujući tome FF odnose nagradu za najgoru ploču godine, ostavljajući Asian Dub Foundation, Coldplay i Sunn O))) praznih ruku.

S druge strane sve im opraštam. EP je među ponajboljim pločama objavljenim u 2005. godini, i sve je ono što 'Rehearsing My Choir' nije - zabavan, inteligentan, zanimljiv i svjež. Počevši od 'Single Again', tradicionalne američke folk pjesme, koja u interpretaciji FF postaje razuzdani prog-rock disco košmar, preko nevjerojatnih 'Here Comes The Summer' i 'Evergreen', sve do 'Tropical - Iceland' koja zvuči poput 'Brimful of Asha' koju je umjesto Fatboy Slima remiksirao Brian Eno. Trnci u predjelu leđa? Izrazito ugodni, hvala na pitanju. Jednostavno mi dođe da skačem od sreće dok se ova ploča vrti u plejeru.

Kako se bliži Nova godina vrijeme je da svijetu zaželimo dobre želje. Fiery Furnaces želimo da se ostave pizdarija i počnu opet raditi lijepu i zanimljivu muziku, baki Olgi da konačno uvježba taj svoj prokleti zbor, Matthewu da nam ostane čudan i lijep, a Eleanor da se konačno vrati u zagrljaj Alexa iz onih drugih FF. Vama želim da nikad više ne poslušate ovako užasan album, već da stalno slušate ovako sjajne EP-jeve.

16. prosinac 2005

'Blueberry Boat'