ELBOW: 'LEADERS OF THE FREE WORLD'
(V2/Dallas; 2005.)
Elbow su nekoć bili tako melankolični, tužni, bijesni i cinični da ih je svaki osamnaestogodišnjak pomalo zbunjen svojim seksualnim životom morao voljeti. Ja sam ih obožavao.

'Asleep In The Back' slušao sam neprestano, zapisivao sam stihove na korice bilježnica iako sam već krenuo na faks, a 'Any Day Now' u pravilu se bar jednom dnevno našla na plejlisti u mom kompjuteru. 'Cast of Thousands' me nije ni približno toliko pogodio, no Elbow su i dalje imali dobre, lijepe, osjećajne i zanimljive pjesme, a Garveyevi tekstovi bili su možda čak i bolji nego na prvijencu. Pa što im se onda dogodilo?! Zašto je 'Leaders of The Free World' tako... tako jebeno bezvezan?! Tko je kriv za naš razlaz?

Istina, ja više nisam zbunjeni osamnaestogodišnjak (iako me jedna djevojka iz dana u dan zbunjuje i izluđuje) i ne zapisujem stihove na korice bilježnica, no ni Elbow više nisu isti. Guy, Craig, Mark, Pete i Richard ispraznili su baterije već na trećem albumu. Zbrejkali su se i ostali na mjestu, poput svih onih zečeva na baterije u Duracellovim reklamama. Tako da je njihova nova ploča nakupina bezličnih, sporih, beskičmenjačkih pjesama koje kao da su nastale sviranjem i zapisivanjem nota, a ne, kao dosad, pretakanjem osjećaja u muziku. Jedine dvije pjesme koje treba izdvojiti su 'The Stops' s prekrasnim, prozračnim vokalima gurnutim u pozadinu i jednostavnom i lijepom melodijom na akustari, te 'Great Expectations' koja se bez problema može mjeriti s najboljim trenucima Coldplay. Dok su Coldplay još bili jebeno dobar bend.

Stvarno, nije li krajnje vrijeme da Nekoć Sjajni Britanski Bendovi prestanu izdavati ovako bezlične albume koji zvuče kao Ramirez?! U svijetu ima toliko boli, patnje i stradanja da ih ovakve plačipičke, ako im je to već neophodno za pisanje dobrih stvari, mogu pronaći bez pol muke. Kad im već u njihovim vlastitim življenjima tako dobro ide da im renomirani labeli izdaju ovakva sranja.

23. studeni 2005

Meeting the Leaders