EDO MAAJKA: 'STIG`O ČUMUR'
(Menart; 2006.)
Izuzevši dva poprilično očita promašaja, prvi singl 'To mora da je ljubav' i 'Budi i ti', polovično uspješno sprdanje s klišejima moderne r'n'b/hip-hop scene, ovo je album koji poprilično dobro podnosi svojih skoro sedamdeset minuta trajanja. Ovo je isto tako vjerojatno jedan od najradikalnijih i najmodernijih albumu objavljen u Hrvatskoj i okolici u posljednjih pet godina i definitivno nije u pitanju remek djelo, ali sama činjenica da se netko još uvijek trudi zaslužuje poštovanje. 'To što se traži' daje detaljan opis kako prodat dušu za malo para no to se na ovom albumu ne događa. Kompromisa ovdje gotovo i da nema.

Sumnjam da je većina od desetak tisuća posjetitelja Edinog lanjskog koncerta u Domu sportova spremna na prvi hrvatski grime (makar službeno objavljeni) 'Para na paru (uš na fukaru)'. Čak i u odnosu na tu, glazbeno najradikalnijiu stvar, i ostatak albuma se poprilično odvaja u odnosu na recentnu scenu, tako da nisu osvježenje samo novi producenti poput SleepGolfera i Billyja već i rutineri poput Kooladea i Baby Dooksa koji ovdje imaju možda svoje najbolje produkcije u 'Uši zatvori' i 'Stvoren za rep'. Sve ove pohvale odnose se na glazbeni dio koji zapravo skriva jedinu pravu manu albuma: tekstualno gledano Edo se ovdje već pomalo vrti u krug. Većina tema je već obrađena na prva dva albuma, no dojam ponavljanja ne škodi stvarno uspjelim pjesmama poput 'Sretno dijete' i 'Severina' koje ispod svojih izlizanih naslova kriju inteligentna promatranja svakodnevnice. 'Za Mirzu' tematizira mogući povratak jednog emigranta s prihvatljivom i zdravom dozom patetike, a 'Reko sam joj' nastavlja priču o nesretnim vezama iz 'Mehir i Alma' i 'On je mlađi' samo bez rata i eksplozija, ali s ništa manje dramatike i emocija.

Na kraju imamo pred sobom najbolji album Ede Maajke i jadan od onih rijetkih naših albuma koji se bez problema može nositi s ostatkom svijeta. Možda iz takvog dvoboja neće izaći kao pobjednik, ali bar neće morati otići pognute glave (i autor i album).

20. travnja 2006

Službeni Edo

'No sikiriki'