DON`T MESS WITH TEXAS: 'DON`T MESS WITH TEXAS'
(MoonLee Records; 2004.)
Koji je prvi ozbiljni znak da je neki žanr u krizi? Činjenica da ga i Hrvati sviraju. Istinitost ove dosjetke potvrđuje i prvi album Don`t Mess With Texas, grupe koja stvara glazbu koja je prije desetak godina prihvaćena pod nazivom post-rock. Prvi hrvatski post-rock bendovi (, itd…) nastali su u doba svjetskog vrhunca žanra krajem devedesetih, ali je ovo jedan od tek nekoliko službeno objavljenih hrvatskih post-rock albuma pa je stoga u nas još uvijek novost u odnosu na svijet u kojem je spomenuti žanr donekle izgubio na važnosti nakon 2000.

DMWT sviraju ambijentalnu, melankoličnu i mračnu glazbu u kojoj klavir vodi glavu riječ i koja glavnog srodnika može naći u Godspeed! You Black Emperor, ali s ipak manje epskim proporcijama. Šest ovdje prisutnih skladbi vrti se oko repetitivnih klavirskih melodija i izmjene tihih i glasnih gitarskih dijelova. Nijedna od njih ne ulazi u neki novi teritorij, ali nijedna nije loša, tako da ovaj album predstavlja neku vrstu alternativne pozadinske glazbe, što se, budimo iskreni, manje-više može primijeniti i na žanr u cjelini. Uvodna 'Sound Of One Lung Filling With Water' kreće od zanimljive klavirske melodije praćene gitarskim efektima da bi polako došla do pomalo očekivanog krešenda. Najžešća i najkraća skladba na albumu 'This Plane is Definitely Crashing' dostojno predstavlja dramatiku naslova što se odnosi i na 'We Excused Ourselves to Bathroom And Had A Little Cry' koja kao i ostatak albuma melankoliju razvija kao zastavu.

Možda malo previše predvidljivo, ali je pohvalno da postoji u Hrvatskoj netko tko svira ovakvu glazbu, a što je još važnije netko tko ju je voljan i objaviti.

14. svibnja 2005.