DJ VLAD & ROC RAIDA: 'ROCK PHENOMENON'
(s/r; 2005.)
Mashup pjesme su zanimljive baš zbog tog kontrasta različitih žanrova, ljudi i publike. Od dvije totalno drugačije napraviš jednu novu pjesmu koja sasvim dobro funkcionira, a najimpresivnije u svemu je upravo to pomirivanje dvaju svjetova. Ponekad je baš smiješno ili jednostavno samo kul što sve može stajati jedno pored drugog, ali u svakom slučaju radi se o efektu iznenađenja. DJ Vlad već ima iskustva s ovime, a za svoj album spajanja klasika rocka i hip-hopa u pomoć je pozvao još i Roc Raidu kao i Mikea Shinodu pa sam mislio da momci dosta visoko ciljaju. 'Rock Phenomenon' vrlo malo iznenađuje, ali je vješto izveden.

Na prvo slušanje 'Rock Phenomenon' je intrigantan. Zanima te što je sve na albumu i kako funkcioniraju pjesme jedna uz drugu. Za ovaj mixtape odabrane su neke od najpoznatijih pjesama u rocku i rapu općenito pa bi čovjek mislio kako će uz kumulativni efekt dvije velike pjesme napraviti jednu duplo veću. Najbolji pokazatelj kako to ne mora biti tako je tragični spoj '99 Problems' Jay-Z-a s 'Give It Away' RHCP. Dobivena pjesma izgubila je moć koju ima kod repera i zezatorski štimung kojeg ima kod rokera i lošija je od oba originala. Drugačiji primjer je susret Jay-Z-eve 'Dirt Of Your Shoulder' i 'Tainted Love' u Marilyn Manson izvedbi. Tu je nastala posve drugačija pjesma, vrlo mračna i vrlo prljava, što nisu karakteristike nijednog originala. Najbizarniji trenutak albuma vjerojatno je kad se sudare 'Hotel California' The Eagles i Eminemova 'Cleaning Out My Closet' koje iznenađujuće dobro funkcioniraju i na razini ritma i melodije i općenito sukladnosti atmosfere. Slična baladna iznenađenja pružaju 2Pac na podlozi 'Imagine' i 50 Cent preko 'Bitter Sweet Symphony'. Ostatak albuma više koristi žešće rock pjesme i rapove koji odgovaraju ritmikom. Veliki plus albuma je izvrtanje uloga. U pravilu kod ovakvih mash-upova podloga je neke rock pjesme, a vokali iz hip-hopa. Ovdje su dva iznimka od pravila. 'Falling Away From Me' ovdje je s vokalnom dionicom Jonathana Davisa preko Dreove podloge, a Jimi Hendrix pjeva svoju 'Purple Haze' preko Eminemove stvari.

Na prvo slušanje zainteresiraju Rage Against The Machine i Eminem, Tool i Ice Cube te DMX i Nirvana, ali na drugo slušanje kad se iznenađenje istroši ne ostaje puno toga za slušanje. Možeš samo konstatirati kako su to momci lijepo napravili. Veliki minus albuma je i očito preferiranje Eminema u odabiru predstavnika hip-hopa, a malo istureniju poziciju dobio je i Jay-Z. U odnosu žanrova rock je dobio povlaštenu poziciju poznatijim pjesmama, dok su predstavnici rapa premalo različiti i iz malog perioda postojanja žanra i ovdje osim u slučaju Biggieja i 2Paca ne sežu u povijest više od pet godina. Neujednačeno, ali zgodno.

18. siječnja 2006

DJ Vlad

Roc Raida