DETOUR: 'DETOUR'
(Aquarius; 2006.)
Dvojbe nema! Yammat je prije dvije godine napravio apsolutno nenadjebiv album 'Plan B' koji, barem za sada, uvelike odskače od svega što se može svrstati u dotični žanr, a za mene je to čisti pop očišćen od svih mogućih zagađenja i niskih strasti koja su se nakalemila kroz godine u moždane stanice hrvatskih autora lakih i lakših nota. No onda se događa to da je zbog ovih ili onih razloga dio Yammata postao Detour. E, taj Detour, čiji istoimeni album već danima okrećem, bez razmišljanja je iskoristio dobitnu formulu Yammat i proizveo jedan solidan zvučni ambijent koji je sadržajno nešto lakši od izvornika, no bilo kako bilo, doprinosi daljnjoj pozitivnoj evoluciji pop glazbe u Hrvatskoj.

Ostavljajući daleko iza sebe žabokrečinu hrđavih autora koja je devedesetih haračila radio postajama diljem zemlje, razigrana ekipa iz Detour ovim je albumom izrodila tucet pjesama koje su kao stvorene za mlađahne generacije i radio valove. 'Mjesec' je kompozicija koja ako se pažljivo presluša, osim zaraznog refrena, obiluje odlično razrađenom instrumentalnom podlogom dok se tinejđerski glasić glavnog vokala sasvim korektno uklopio u cijelu priču. 'Poklon' i 'Još jedan dan' se na prvih nekoliko slušanja manje ističu, no čini mi se da su tu skladateljske vještine dosegnule vrhunac. Na 'U žitu' čuje se veliki utjecaj albuma 'Moon Safari', a pjevačica je tu pronašla samu sebe. Sa druge strane 'Supernova' i 'Čudno' slabije su karike albuma. Veliki je napor preslušati ih do kraja. Radijski ziceri naziru se u refrenima pjesama 'Ljeto počinje' i 'Dok si spavao', a 'Gvaš' će sigurno biti najveći izazov za izvedbu u živo; ova je pjesma kao stvorena za neki brzi minijaturni kabriolet star tridesetak godina koji piči po uskim cestama, a na horizontu se naziru makija, maslinici i mirno plavo more.

Dvojbe nema! U okvirima šire nam regije ovo je jako dobar album kojem za finu doradu treba samo jako puno koncerata. Sve drugo je nevažno.

marko.cacanoski@googlemail.com
19. prosinca 2006