DEPECHE MODE: 'PLAYING THE ANGEL'
(Mute/Dallas; 2005.)
Kad 'A Pain That I`m Used To' otvori album divljim distorziranim rifom jasno je da ovo nije tipičan pozni album benda u 25 godini karijere. Prva polovica 'Playing The Angel' ubraja se među najagresivnije skladbe koje su Depeche Mode ikad napravili.

'John The Revelator' crpi inspiraciju s istog gospel izvora s kojeg smo dobili 'Personal Jesus', a u pitanju je opet pjesma industrijske snage. 'Suffer Well' je prva pjesma koju je Dave Gahan napisao i objavio za matični bend i iako se jasno vidi utjecaj Martina Gorea ipak je u pitanju pjesma u kojoj Gahan kao songwriter dobiva zeleno svjetlo. 'The Sinner In Me' zatvara uvodni, gotovo industrial četverac sjajnim vokalom i s nekoliko odličnih produkcijskih rješenja. Prvi singl 'Precious' nudi jako dobar Goreov tekst i velik naklon 'Violator' i klasiku s njega skinutom 'Enjoy The Silence'. Nakon 'Macro', 'I Want it All' i 'Nothing`s Impossible' kvaliteta počinje padati jer je među zadnje četiri stvari najzanimljiviji kratki instrumental 'Introspectre'.

Depeche Mode predstavljaju esencijalan pop bend za darkere, a zahvaljujući dugotrajnom nizu sjajnih singlova tu poziciju već dugo brane. Da je tu ulogu prihvatio i sam bend potvrđuje i omot albuma na kojem je, vrlo vjerojatno poluironično, piše "Pain and suffering in various tempos". Nije samo u pitanju slogan za jednu umjereno mračnu DM ploču, ovo je idealna crnohumorna metafora za život sam po sebi. Iako nisu održali koncentraciju kvalitete do kraja DM su zaslužili pohvalu jer su opet isporučili dovoljan broj dobrih pjesama. Uostalom oni nisu nikad ni bili bend za albume nego prije svega za singlove, stoga ni ovo nije iznimka, ali i dalje potvrđuje njihovu neupitnu veličinu.

5. studeni 2005.

U stopu iz DM

MTV mode