DARKWOOD DUB: ‘O DANIMA’
(B92/Aquarius; 2005.)
U darkvudskoj šumi se više ne svira dub, niti šumadijski elektro pioniri više imaju razloga biti drugačiji od drugih. Dub je stara produkcijska tehnika s Jamajke s kojom je nekolicina novovalnih producenata očarana reggaeom i sklona eksperimentiranju zvukom više doli melodijom obogatila svoj izričaj, prezentiravši ju tako starom kontinentu. Raspadom Jugoslavije, taj ovdje iznimno plodan novi val u svojem najširem značenju je i dalje ostao glavnom polaznom toškom za sve bendove ovih prostora koji su se oblačili u alternativnu robu, pa tako i Darkwood Dub. Odradivši svoju alter fazu, bend je danas vjerojatno jedina etablirana underground karika na ovim prostorima, koji je od dva moguća puta s obzirom na dugi staž od 1988. (prvi album 1993.) izabrao onaj najzahvalniji za stare, kako i za pridobiti nove obožavatelje. Nesigurno kormilo ka nepoznatom prepustili su nekim nadolazećim naraštajima glazbenika, kanalizirajući svoju zrelost u briljantne pop pjesme kantautorske lakoće. Time nisu nimalo potčinili ono što predstavljaju. Njihov napredak se očituje spuštanjem u nižu brzinu prije zavoja, tako da sam zavoj doživljavamo kao blagu ravninu koja će uslijediti, a na ovom albumu ona traje i traje...

Poput nekih imaginarnih refrena nedovršenih pjesama koje smo si cijeloga života pjevušili u našim glavama misleći "kako bi ovo bio simpatičan hit", uz svaku novu Darkwood Dub pjesmu pjevušiti je imperativ. Hoće li ‘Melos’, ‘Laka radost’, ‘Ogrebotina’ ili ‘Prostor između nas’, zaoriti eterima kao pojedinci ili kolektiv, bez imalo opasnosti da se s vremenom radijski otrcaju, skroz je nebitno. Onima koji se susretnu s ovim CD-om ostat će zagarantirano pri srcu.

Jedina paralela koju doziva jedna pjesma, ‘Prostor između nas’, jest sa EKV sentmentalnošću ako je to uopće potrebno zamjećivati. Isto bih tako, možda suvišno primijetio i rasplesanu bas liniju na istoj. Svaka pjesma ove ploče je podređena formi pop pjesme, sa genijalno odmjerenim dub nijansama koje će izazivati stihijska ljuljanja.

Savršena zbirka nepretencioznih pjesama, onako jednostavno, "o danima" sa kojima nam stižu i ranoproljetne zrake dugo očekivanog sunca.

Višeslav Laboš
labosh@mi2.hr