DEERHOOF: 'THE RUNNERS FOUR'
(Kill Rock Stars; 2005.)
Kad bend nakon jedanaest godina djelovanja i osam albuma izbaci svoj najbolji album, nameće mi se jedno poprilično bezobrazno pitanje, pa što su pobogu radili do sada? Istina, Deerhoof su dugo tesali svoj uvrnuti noise pop, polako ga dograđivali, radili na čvršćim strukturama pjesama i na kraju napravili album koji ih konačno svrstava u indie elitu.

Glavna snaga Deerhoof leži u slatkasto dječjim vokalima basistice Satomi Matsuzaki čiji mi je glas najlakše opisati kao japansku verziju Laetitije Saidier iz Stereolab, no ni ostatak benda predvođen izvrsnim bubnjarom Gregom Sauinerom nije za odbaciti. Međuigra bubnja i spiralnih gitara koje su istovremeno oštre i melodične srž je ovog albuma, a sjajne melodije dolaze kad ih najmanje očekujete. Kao album od 20 pjesama 'The Runners Four' je gotovo dvostruko duži od dosadašnjih bendovih izdanja i to mu je jedina, premda ne i prevelika mana. 'Chatterboxes', 'Twin Killers', 'Running Thoughts', 'Oddysey', 'Spirit Ditties of No Tone' ili eksplozivna završna 'RRRRRRRight' vrhunci su albuma.

Pristupačan i nepretenciozan, a opet nekako zahtjevan i tajanstven 'The Runners Four' je eklektična zbirka pjesama koja zahtjeva pozornost slušatelja zbog velikog broja naizgled poznatih, a opet enigmatičnih elemenata. Album je također ne samo vrhunac zrelosti benda koji nikad nije trebao sazrijeti nego i još jedan trijumf polupane pop pjesme koja to ne bi trebala biti a koje su davne 1969. počele kultne the Shaggs na antologijskom albumu 'Philosophy Of The World'.

Zašto bi uostalom sve što želimo reći govorili konvencionalnim rječnikom, naravno da može i drugačije, samo pomaže da smo potpuno fokusirani. Deerhoof ovaj put to zasigurno jesu.

18. siječnja 2006

'Reveille'