CLAP YOUR HANDS SAY YEAH: 'CLAP YOUR HANDS SAY YEAH'
(Clap Your Hands Say Yeah; 2005.)
Internet se može iskoristiti ne samo kao sredstvo za nelegalno pribavljanje glazbe nego i kao oruđe za promociju onih izvođača koji još nisu snimili prvi album, nemaju ugovor s izdavačkom kućom ili imaju samoizdat album u nakladi od 2000 kopija kao Clap Your Hands Say Yeah, najnovija internetska senzacija. Kao i u nekim prijašnjim slučajevima (Dizzee Rascal, Annie, M.I.A., Arcade Fire itd…) radi se o opravdanom hypeu kojeg nisu stvorili promotori i izdavačke kuće, nego sve utjecajniji internetski glazbeni magazini i blogovi, dakle u pitanju je čista snaga nečije iskrene pohvale, a ne marketinške kampanje u koju je uloženo tisuće i tisuće dolara.

CYHSY su indie-rock bend iz New Yorka i zapravo su osuđeni na uspjeh. Za početak tu je vokal Aleca Ounswortha koji zvuči kao mješavina Davida Byrnea i Thoma Yorkea, a ako tome pridodamo tome i ostatak benda koji se jednako dobro snalazi s harmonikom, starim orguljama ili mandolinama kao i novovalnim gitarama, pumpajućim basevima i sintisajzerima te povrh svega više od nekoliko sjajnih pjesama dobijemo jedan prilično dobar album. Uvodna 'Clap Your Hands!' zrači kabaretskim manirizmom Toma Waitsa, dok već sljedeća 'Let Cold Goddes Rust' zvuči kao Wilco koji sviraju 'Stop Whispering' Radiohead. No, središnji dio albuma koji zauzimaju 'Details Of The War' i pogotovo sjajna šestminutna 'The Skin Of My Yellow Country Teeth', lako moguće jedna od najboljih pjesama godine, pokazuje puni potencijal benda.

U 38 minuta i 12 pjesama od kojih 2 naslova otpadaju na dvije dopadljive jednominutne instrumentalne minijature nema lošeg ili dosadnog trenutka. Dakle CYHSY su svoj dio posla obavili, sad su na redu diskografi.

1. kolovoza 2005.

Puno lijepih riječi