RAZNI IZVOĐAČI: 'COSMIC SOUNDS REMIXED VOL.2'
(Cosmic Sounds)
Projekti i pothvati Beogradanina Željka Krlete realizirani kroz njegov londonski label Cosmic Sounds opipiljivo su osvježenje na, ajmo tako općenito definirati, groove sceni. Pored kategorije "fresh new sounds" u koju spada i ova kompilacija recentnih downbeat, broken-beat, trip-hop i house zvukova često snažno ofarbanih jazzy tendencijama, u svom serijalu 'Discoveries From The East' ponovno nam otkriva u arhivama zametnute poslastice istočno-europske jazz, fusion i funk baštine. Serije briljantnih izdanja poljske, mađarske, bugarske, čehoslovačke, ruske i jugoslavenske jazz škole po prvi puta dovode u situaciju njihove protagoniste da se odmjere sa velikanima SAD-a kao kolijevke žanra. Selekcije iza kojih stoji mukotrpan i hvale vrijedan istraživački rad po prvi puta osvijetljavaju globalnom auditoriju kompetentnost, kako i inovaciju spomenutih naroda u njihovoj glazbenoj korespodenciji sa prekooceanskom pričom. Pored kompilacijskih 'Discoveries From The East' edicija, Željko nas gozbi i kompletnim albumima YU jazz velikana iz RTB kataloga - Duško Gojković, Janko Nilović, Tone Janša... kako i prvim kompletnim izdanjem nikada objavljenog legendarnog soundtracka 'Otpisani' koje je u pripremi.

Vratimo se na 'Remixed Vol.2'. Digitalizirani podaci iz opusa labela dati su u ruke više manje istim producentima i timovima koji uobličuju karakter njegova novog zvuka (So Hayashi, Butti 49, Panoptikum, Painkiller Septet, EX Robot). Iako van zone vidljivosti koju uživaju kompilacije tog tipa ('Verve Remixed', 'Blue Note Remixed' ili 'Motown Remixed') s čijom se hitoidnom ostavštinom 60-ih i 70-ih Cosmic Sounds niti ne može mjeriti, njegova je zadaća isprva objelodaniti glazbeno tkivo već spomenutih podneblja kao protutežu monopolističkoj američkoj jazz sceni, a tekar zatim ih servirati u supersoničnom ruhu. Možda je upravo to i olakotna okolnost kojom su se okoristili ovdje prisutni remikseri, neosporno nižeg ranga od onih koji potpisuju remikseve etabliranih jazz imena, te pružaju svoj maksimum neopterećeni značajem velike pjesme i ugovorima koji prethode svakoj translaciji starog u novo u bilo kojoj major firmi.

Izdvajanje favorita sa ovog CD-a je stoga potpuno nepotrebno, a ako su Vam apetiti prema opskurnoj dancefloor jazz-funk glazbi narasli, vitalnost kozmičkih zvukova zajašite na www.cosmicsounds-london.com.

Višeslav Laboš
vlabos@inet.hr
7. listopada 2005.