CYNDI LAUPER: 'THE BODY ACOUSTIC'
(Sony/Menart; 2005)
Da mi je netko prije deset godina dao da slušam Cyndi Lauper, vjerojatno bi CD nakon par nepotpunih preslušavanja poslužio kao anti radar sustav u crvenom golfu mog ujaka, ili bi ga jednostavno poklonio za rođendan nekome do kog mi nije baš previše stalo. Šalu na stranu, izrazite glasovne sposobnosti otkvačene Cyndi ipak mi nisu bile dovoljne da joj tada posvetim dovoljno pažnje. Danas kad je muzika dostupnija nego ikada prije i kad sam otvoren za svakojake melodije, u ruke mi je dospio novoobjavljeni akustični album starijih uradaka ove ipak legendarne žene.

Vraćanje starim temama i nije baš neki štos. To rade mnogi zbog raznih autorskih kriza, ili zbog razloga organiziranja povratničke turneje. I sumnjam da je Cyndi imala neki drugi motiv za uraditi isto. Njezina izvođačka sposobnost je na visokoj razini. To je nepobitna činjenica. Kroz dvanaest pjesama napravljen je presjek najvećih hitova karijere, te je uvrštena jedna nova na kojoj gostuje Jeff Beck ('Above the Clouds'). Obrade su napravljene tako da su temeljene na glasu pjevačice, oko kojeg se sve vrti. Dosta je gostiju na albumu, tj. dueta koji su iznenađujuće dobro uklopljeni u cijelu priču (izdvajam Sarah McLachlan na 'Time After Time' i Vivian Green na 'I'll Be Your River'). Jedino mi nije jasno gostovanje Shaggyja na 'All Through The Night'. Najpoznatija 'Girls Just Wanna Have Fun' najviše se odmakla od originala, dok je 'Sisters of Avalon' pun pogodak u smislu zvuka, aranžmana i interpretacije. Sporija i ogoljena 'She Bop' nikako nije za odbaciti, mada bi još za dlaku jednostavnija verzija bila veći izazov za slušatelje. Dokaz tome je upravo takva izvedba bezvremenske 'True Colors'.

Nešto tiša Cyndi nije napravila pomak u karijeri, ali je definitivno zacementirala svoj izvođački status. Ako vam CD dođe pod ruke, nemojte ga koristiti kao anti radar jer to je na kraju ispala samo još jedna netočna urbana legenda. Ako vam nije mrsko, neobavezno ga preslušajte. Štete biti neće.

13. prosinac 2005