CHILDREN OF BODOM: 'ARE YOU DEAD YET?'
(Spinefarm/Universal; 2005.)
Sad kad su se iz Europe u Ameriku izvezli In Flames red bi bio da se povijest ponovi i s Children Of Bodom jer i oni to zaslužuju. A zbilja bi riječ bila o ponavljanju. I Šveđani i Finci poprilično su popularni u Europi, oba benda dugo postoje i imaju vrlo vjerno sljedbeništvo. Oba su cijenjena zbog svog sviranja, a imaju tu minimalnu dozu komercijalnosti zahvaljujući kojoj bi mogli proći i kod širokih masa. S Children Of Bodom još bi bilo jednostavnije jer imaju vođa koji je ujedno i glavni kreativac, a za potreba mističnosti tu je još uvijek nezatvorena priča o klincima ubijenim na tom jezeru.

Children Of Bodom bi mogli zasjesti na pomalo ispražnjenu poziciju party-metalca Andrew WK-a. On je možda djelovao malo preglupo u tom svom zezanju, a ponavljati istu pošalicu više puta nije posebno uzbudljivo. Children Of Bodom s druge strane sad imaju više nego ikada izraženu tu zabavnu notu, a da se nisu kompromitirali. Ritmika 'Are You Dead Yet?' je čista partijanerska, vrlo jednostavna i kao stvorena za gužvanje masa pod glasnim zvučnicima nekog kluba. U prvi plan su izbile, kod njih uvijek prisutne klavijature. Ovaj puta ih je više i igraju važnu ulogu u gradnji melodija i nisu, kako je inače često slučaj, samo ukras nego jedan od instrumenata (kako si je Alexi Liaho dopustio da ne bude glavni momak i da uz njegov ego stoji još nešto, priča je za drugu priliku). U neuobičajeno kratkih 37 minuta i 9 pjesama nije ni moguće da se dogode lošiji trenuci nego svo vrijeme peru brzi ritam, puno gitara i klavijatura te pomalo navijački vokal. Vrhunci toga su otvarajuća 'Living Dead Beat' i sljedeća, naslovna stvar te 'In Your Face' i 'Trashed, Lost & Strungout' gdje se bubnjevi i gitara natječu u brzini, a preko njih nalijepljene su sočne harmonije.

Neki fanove bi ovo moglo odbiti, ali Children Of Bodom su istjerali svoju simfo-trash metal priču do kraja vrlo zabavnim i privlačnim albumom. Odavno neki europski metal nije zvučao tako prihvatljivo širokom auditoriju. Osim ako nije gluh.

20. listopada 2005.

Službeno jezero

'Trashed, Lost & Strungout'