COUNTING CROWS: 'NEW AMSTERDAM - LIVE AT HEINEKEN MUSIC HALL AMSTERDAM'
(Geffen/Universal; 2006)
Ova koncertna snimka nastupa u Amsterdamu prije više od tri godine kolala je neslužbeno internetskim prostorom prepunom bootleg izdanja. Pitanje je zašto su se izdavač i grupa odlučili napraviti službenim baš te koncerte jer neslužbenih live izdanja ima puno više, a repertoarom i izvedbom bitno nadmašuju ovaj amsterdamski prosjek. Možda zbog toga što dečki imaju dobru reputaciju u Amsterdamu, a možda i zbog toga što je koncertni prostor uistinu savršen.

Koncert je snimljen na turneji promoviranja studijskog albuma 'Hard Candy' i težište repertoara je na tom albumu. U to vrijeme 'Hard Candy' mi je bio totalno zanimljiv album te me je ponovno prisjećanje na kompozicije s tog albuma doista obradovalo. Iako je uvodna 'Rain King' s njihovog prvog albuma 'August And Everything After' vjerodostojno prenesena, smatram da je u samom početku na neki način nenamjerno ugušila energiju koju živi album (valjda) treba isporučiti slušateljima. Izvedba 'Richard Manuel is Dead' podgrijava očekivanja i bolja mi je ovdje nego na 'Hard Candy'. 'Catapult' je izlet u 'Recovering the Sattelites' iz sada već daleke 1996. godine gdje bend još jedanput demonstrira dobro vladanje gradivom iz ranijeg opusa, a vokalista doseže možda jednu od ponajboljih interpretacija koje sam do sada imao priliku čuti. 'Goodnight L.A.' je još te 2002. zvučala dosta istrošeno, što se ovdje očito ponovno događa. Sasvim druga priča je kada slušam 'Miami' koja je na ovom albumu možda i najbolja izvedba.

Svih petnaest kompozicija djeluje sasvim u redu i lijepo je ponekad preslušati ovakve albume koje u rock muzici naginju na onu, malo romantičniju i "mekšu" stranu bez preveć filozofije ili društvene angažiranosti. Sve dok je to tako, Counting Crows će ostati jedan od onih bendova u stilu "Aha, znam onu jednu njihovu... kako se zvala... na-na-na, laaa-la... Jel' ta? E, ta je rastur!". Za nešto više od toga mislim da je kasno.

19. rujna 2006