CARIBOU: 'THE MILK OF HUMAN KINDNESS'
(Domino; 2005.)
Dan Snaith nekad je objavljivao pod pseudonimom Manitoba, ali je zbog tužbe jednog ostarjelog punkera (!?) bio prisiljen promijeniti ime. Ipak s promjenom imena nije došla i značajnija promjena zvuka, tako da ovdje nastavlja ono što je započeo na sjajnom Manitobinom prethodniku 'Up In Flames', samo u manje kaotičnom okruženju i s nešto lošijim rezultatima. Vješto preplećući tako različite utjecaje kao što Beach Boysovski pop, kraut rock, folk, shoegaze, hip-hop dobiva jednu smislenu cjelinu. Doduše u ovom nabrajanju je namjerno izostavljen free jazz koji je ljepoti 'Up In Flames' davao jedan nekontrolirani osjećaj slobode i to iz jednostavnog razloga što toga ovdje nema, što je ujedno i jedina moja ozbiljnija zamjerka ovom albumu. Izuzev toga ovdje je opet u pitanju impresivan rad čovjeka kojem besprijekorni osjećaj za zvuk ne može pokvariti osjećaj za pjesmu. I po tome se Snaith razlikuje od većine elektronskih producenata i predstavlja neku vrstu crossovera između producenta i singer/songwritera. Dokle ide taj osjećaj za mjeru ovdje najbolje ilustriraju naslovi kao što su 'Yeti', 'A Final Warning', 'Bees' ili 'Brahminy Kite', a koje sve od reda krasi možda najjača Snaithova osobina - sjajan rad s živim bubnjevima koje uglavnom svira sam.

A kad smo već kod spajanja elektronskog i organskog, moram naglasiti da mi je prošlogodišnji zagrebački koncert Manitobe jedan od najboljih ogledanih u životu. Tročlana postava s dva seta bubnjeva, semplerom, klavijaturama i gitarom, uspjela je u potpunosti prenijeti atmosferu s ploče pa čak je nadmašiti s još frenetičnijom izvedbom. I zvučali su bolje i energičnije od većine bendova u klasičnoj rock postavi koje sam gledao. Toliko o predrasudama, pravilima i stereotipima, jer ukoliko ste jedan od žanrovskih puritanaca koji ne vide dalje od nosa, bježite glavom bez obzira od ovakvih albuma. Oni otvoreniji će pak shvatiti da ljepota nema žanr.

24. listopada 2005.

Intervju s čovjekom