CALEXICO: 'GARDEN RUIN'
(City Slang/Dallas; 2006.)
Ovo je, ovisno o točki gledišta, i najbolji i najlošiji album Calexico. Najbolji jer je u pitanju njihov daleko najzreliji i najrazrađeniji album, najlošiji jer ovdje gotovo i da nema one fragmentiranosti i postmodernosti koja je obilježila njihove prethodne radove. Ovdje se ne vidi tako jasno podrijetlo imena benda - u stvari gradića na američko-meksičkoj granici koji s američke strane zovu Calexico, a s meksičke Mexicali. John Convertino i Joey Burns pretvorili su tu anegdotu u modus operandi svog projekta. Cijela ideja Calexica zasnovana je na eklektičnom miješanju kulturnih naslijeđa, američkog, meksičkog i europskog. Tog miješanja ovdje gotovo i da nema, nestali su utjecaji mariachija i Morriconeovih soundtracka za špageti westerne (doduše oba su utjecaja prisutna u daleko suptilnijoj formi na jednoj od najboljih pjesama albuma 'Roka').

'Garden Ruin' je prva slika Calexica kao pravog benda, a ne studijskog projekta. On je u potpunosti okrenut standardnim pop strukturama, ovdje nema instrumentalnih eksperimentiranja s formom i atmosferom. Osnovni problem leži u činjenici da nisu sve od jedanaest ovdje prisutnih pjesama dovoljno jake da izdrže taj novi smjer. Dok su prije biseri poput 'Service And Repair' ili 'Quattro (the World Drifts In)' bili okruženi manje ili više uspjelim zvučnim pejzažima, ovdje najbolje pjesme poput uvodne 'Cruel', noirovske 'Non De Plume' i epske završnice 'All Systems Red' dijele jednak prostor s četiri do pet u najbolju ruku prosječnih pjesama.

Konačni rezultat je zapravo tek poluuspjeli prijelaz iz zanimljivog projekta u punokrvni alter country rock bend koji svoje snage tek treba pokazati.

26. travnja 2006

'Feast Of Wire'