BROKEN SOCIAL SCENE: 'BROKEN SOCIAL SCENE'
(Arts & Crafts; 2005.)
Broken Social Scene su se u jednom strašno nezahvalnom položaju odlično postavili i na opće iznenađenje napravili zaokret mada bi svima bilo drago da su ostali kakvi su bili. Rijetko kad se digne takva gungula oko indie/alter albuma kakva je nastala oko njihovog 'You Forgot It In People' kad su postavljeni na pijedestal indie-rock scene nakon što je post-rock rekao svoju posljednju. Bio je to odličan album i bendu se dogodilo prokletstvo da su na početku karijere stekli popularnost koju vjerojatno nikada neće nadmašiti, plus su tretirani kao spasitelji scene. Sličan ovakav problem sad imaju Arcade Fire i nisam siguran hoće li se oni najbolje postaviti, ali 'Broken Social Scene' zgoditak je i pol. Osim što nisu dopustili da ih ponese lažna sigurnost pronađene formule, nego kad su snimili album posve drugačiji od prethodnika nazvali su ga po bendu. Way to go, djevojke i momci!

Ja bih ovu njihovu sadašnju glazbu nazvao cirkuski punk. Neviđeno je šarena. Tu je milijun instrumenata, nekad ih je u pjesmi puno, nekad tek pokoji, poneka pjesma je brza, neke su spore, neke složene, druge jednostavne, jedna je rokerska, druga elektronička... Uz sve to osjeti se sirovost i izravnost kakve nije bilo na prethodniku gdje su BSC ciljano bili artističkije postavljeni. Zato i nema smisla da spominjem neke od pjesama jer bih morao popisati svih 14 budući je svaka priča za sebe. Ono što ih povezuje je taj dječje opušteni i iskreni pristup i opća raznolikost albuma koja ne dopušta da ikad bude dosadan.

Moram priznati da sam potajno iščekivao 'You Forgot It In People 2', ali kao nešto što se treba razvijati i mijenjati s 'Broken Social Scene' ovi su Kanađani nastupili neviđeno hrabro i impresivno. Davno neki bend pritisnut tolikim očekivanjima nije napravio ovoliki iskorak.

27. siječnja 2006

Slow down. think. feel. have a drink. now breathe!

Broken Social MTV