BONNIE «PRINCE» BILLY & MATT SWEENEY: SUPERWOLF
(Domino/Dancing Bear; 2005.)
Nakon prošlogodišnjeg 'Greatest Palace Music' albuma pomislio sam da je Will Oldham izgubio oštricu i odlučio zaigrati na nešto sigurniju kartu. Naravno, bio sam u krivu, obrađivanje samog sebe u sessionu s nešvilskim muzičarima bio je samo jedan od pokazatelja njegovog neobičnog smisla za humor. Sad se koncentrirao i udružio s gitaristom Mattom Sweeneyem (najpoznatijim po bendu Chavez i kratkotrajnoj suradnji s Billyjem Corganom u Zwan). Pjesme na 'Superwolf' navodno su nastale svojevrsnim dvobojem - Sweeney je napisao glazbu, a Oldham tekstove. Bez obzira na to, ovdje se u svakom pogledu osjeća jak Bonnie «Prince» Billy pečat i ovo je jedan od najboljih njegovih radova uopće.

'My Home Is The Sea' otvara album neočekivanim poletom, gotovo himničkim dijelovima i sjajnom vokalnom međuigrom. "Why are you kind to me?/You could so easily take me in your arms and see A donkey" kaže Oldham s tipičnim spojem cinizma i melankolije u 'Beast for Thee' kojom dominiraju akustična gitara i ispovjedni vokal, zapravo jedine konstante u njegovom stvaralaštvu. 'Bed Is For Sleeping' je apsolutno fenomenalna i može se bez problema mjeriti s 'I See Darkness' i 'No More Workhorse'. Preko sjajne Sweeneyeve gitarske figure nalazi se izvrstan tekst i efektna vokalna međuigra u kojoj Sweeney započne stih, a Oldham ga nastavlja. U 'Blood Embrace' se opori tekst i suhu glazbu proširuje filmskim semplom žene na rubu očaja, a izvrsnom i pomalo sarkastičnom 'I Gave You' završava album kojeg nakon desetog slušanja bez problema mogu nazvati remek - djelom.

18. ožujka 2005.

Bonnie «Prince» Billy

Matt Sweeney