BODAN ARSOVSKI/KOKAN DIMUŠEVSKI: 'SKICI OD MINATOTO'
(Planet Press; 2006.)
Ako je za vjerovati čaršijskim krugovima Skopja, ova je godina plodna za ponovno okupljanje grupe Leb i Sol. Točno u ovoj, 2006. godini obilježavaju se dva jubileja, tridesetogodišnji od stvaranja grupe te desetogodišnji od razlaza članova grupe koji su svaki svojim putem nastavili raditi, i to vrlo uspješno. No postoji i druga priča, malo autentičnija. Slučajno sam se našao u istom avionu sa gospodinom Vlatkom Stefanovskim ljetos dok se vraćao sa uspješne jadranske turneje. Bez oklijevanja zaskočio sam iscrpljenog, ali uvijek vrlo srdačnog čovjeka dok je držao svoje akustične gitare uza se i otvoreno pitao što će biti sa Leb i Sol. Nije mi izgledao previše sklon toj ideji. Čaršija priča drugo, no vidjet ćemo.

Raspisao se ja o Leb i Sol i ponovnom okupljanju i, da ne mislite da sam skrenuo sa teme, rekao bih vam da su basist Arsovski i klavijaturista Dimuševski, majstori svog zanata, napravili album koji se zove 'Skice iz prošlosti'. Sedam pjesama. Ponedjeljak, utorak, srijeda, četvrtak, petak, subota i nedjelja. Sedam razloga za nabaviti ovaj CD. Bila bi velika šteta ne distribuirati ovakve melodije ljubiteljima glazbe u Hrvatskoj. Uigrani su besprijekorno, a sve je krenulo sa tri posve slučajne snimke u Bodanovom skopskom ateljeu. Spoj discipliniranog Bodanovog basa sa orgazmičnim klavijaturama Kokana, kombinacija je koja oduševljava, razdražuje, provocira, zadovoljava, i dolazi po još! Nitko tu ništa nije mrljao, šminkao i dotjerivao. Sve je snimljeno u živo, akustični ambijent prevladava, sve je jednostavno, svaki harmonijski pokret oživljava dio njihove zajedničke prošlosti, ali osjećaj da oni sada to gledaju sa jedne distance zrelosti i objektivnosti, više je nego jasna. Komuniciraju poput najboljih prijatelja, ljubavnika ili ljudi koji dijele neke zajedničke ciljeve u svemiru humanih ideja.

To jesu skice iz njihove prošlosti, skice Leb i Sol faze, no i impuls za oduprijeti se tužnoj današnjici i otvoriti vrata nekim drugim suvremenim tokovima glazbe na ovim prostorima.

27. siječnja 2006

Bodan Arsovski