BLLA BLLA BLLA: 'OVERSKY BALLKANISHE RE-FORM'
(Lithium records; 2005.)
Točno je da Blla Blla Blla dolaze iz Makedonije, a pjevaju na albanskom jeziku. No, to se nipošto ne smije stavljati u okvire nekakvih nacionalnih kuraca -palaca jer i oni sami kažu da nisu ni Albanci ni Makedonci već rokeri. I tu je bit svega. Na tragovima ove izjave nazire se jedna nova, modernija i otvorenija Makedonija, kako u smislu glazbe, tako i u smislu normalizacije svega onoga što je na žalost konstanta našeg podneblja.

U razgovoru sa vokalom benda (Idriz Ameti) prije par tjedana u jednom skopskom kabaret baru u čijem sastavu djeluje i radio postaja, i sve nekako liči na svojevrsni pokret otpora očitoj dehumanizaciji i demontaži urbanog Skopja, konstatirao sam da je Blla Blla Blla više od benda. Blla Blla Blla su dio neformalnog koncepta koji na marginama društvenih događanja održavaju urbani puls Skopja. I u tom pravcu treba razmišljati kada se radi o novom albumu.

'Oversky Ballkanishe Re-form' otvara 'Ke kujdes' koja me svaki put kad je slušam pomalo uznemiri. Izvrsne 'Si ndjeshesh ti' i 'Lugat' najbolji su trenuci albuma u kojima se osjeća duh potentnih skopskih koncertnih prostora s početka devedesetih. Definicija žanra Blla Blla Blla je nemoguća. Ima tu raznovrsnih etno primjesa, jazz dionica, darkerskog spirita, a dečkima nisu strana ni računala. Simpatična 'Air-condition' nameće se kao jedina pjesma koja bi se eventualno mogla naći i na komercijalnim radio postajama.

Ukupna ocjena je da je 'Oversky Ballkanishe Re-form' veliko osvježenje sa (nažalost) premalim potencijalom da dodirne osjetila većeg broja ljudi.

18. siječnja 2006