BLINK 182: 'GREATEST HITS'
(Geffen/Aquarius; 2005.)
Glazbena industrija i njen pop odjeljak dao je unazad 10-ak godina neke od najvećih i u kliše najviše utopljenih Amerikanaca. Ono, baš pravi ameri. Britney, Fred Durst, momci iz Blink 182. Poslušaš glazbu, čitaš intervju, vidiš kako izgledaju, ama baš sve. Naravno da će artizmom i kvazi-intelektom opterećeni Hrvat sada pomisliti da je to loše, al' evo ti kita za zube Hrvatino! Baš suprotno.

Blink kopaju nos, prde, drkaju na mamu od najboljeg frenda, nekad drkaju i na svoju mamu, jedu fini fast food, papaju šmrklje, pričaju najgluplje viceve u galaksiji. Ukratko, rade sve što i 99 posto svojih vršnjaka. Odnosno, tada su radili. Sada su odrasli pa su se i raspali. Zaradili su nevjerojatne količine novaca, malo se posramili svojih šala koje su im taj novac donijele i pošli svako svojih putem.

Presjek karijere donosi nam nedavno objavljena 'Greatest Hits' kompilacija, a na njoj neki su od najljepših i najjednostavnijih troakordnih dragulja moderne pop povijesti. Kao nekakav uvod, i zadovoljavanje onih kvazi pametnjakovića koji tvrde da jedino vole materijale banda iz faze dok se nisu masovno probili, postavljene su 4 skladbe iz ranih dana s dva albuma prije mega prodavanog 'Enema Of The State'. Skladbe su simpa, nekakav polu-Epitaph đir, ali nema tu još šuške mirisnih novčanica i beskrajnog singalonga. A onda kada lavina singlusina krene teško je vjerovati da tri kripla ovakvog formata mogu napisati nešto tako ljepljivo, pjevno, plesno, pozitivno i u isto vrijeme kretenski jednostavno. No, mogu. Nema smisla nabrajati redom 'All The Small Things', 'Whats My Age Again', 'The Rock Show', 'I Miss You', 'Feeling This'... Sada, kada ih nema biti će tužno vidjeti da na vrhu TRL-a više nema tko parirati Jessici Simpson, O Town i Nicku Carteru. Blink 182 su mogli jer su svirali isti takav teenage pop, samo s mudima i iskrenom i poštenom zaigranošću što je ono što danas fali vrhovima teenage pop ljestivca. Dječica koja odrastu na Jessici Simpson i njenoj seki mogu eventualno završiti kako gutaju spermu nekom diskografskom mogulu u WC-u nekog bara u Tennesseeju. Dječica koja krenu s Blink-182 bar će si s vremenom istetovirati najgluplje tetovaže, uhvatiti gitaru u ruke, otkriti, ako bog da, jednog dana The Clash, Korn, Ramones, Motorhead, Slipknot. Krenut će dalje…

Jedan za pop svijet i njegovu ravnotežu kod najmlađe publike izuzetno bitan bend. S gomilom izvrsnih singlova.

mario.grdosic@dallas.hr
16. prosinac 2005