BILK: 'THIS BILK IS RADIOACTIVE'
(Moonlee Records; 2006.)
Kod najave nastupa Bilk organizatori koriste višesložne definicije tipa "Breakbeatpostrockindie trio" da bi istaknuli kako bend svira složenu glazbu. I zbilja je tako. Za domaću scenu, Bilk su neka vrsta anomalije, no njihovu je glazbu sasvim jednostavno opisati - u pitanju je elektronika s pravom ritam sekcijom. Tu leži najveća vrlina benda, bez obzira bila glazba puna elemenata breakbeata, drum 'n' bassa, duba ili čak math rocka, kao u uvodnoj 'Beyonce', oni je sviraju s zavidnom vještinom i sve se stapa u jednu čvrstu i poprilično logičnu cjelinu. Na bas i bubanj je nakalemljena povremena gitara i cijelo more različitih syntheva pa mi zbilja nije jasno kako oni funkcioniraju uživo kao trojac. No što se samog albuma tiče to je dosad možda najuspješnije realizirano izdanje Moonlee Recordsa, ostvarenje kojemu se s tehničke strane nema što prigovoriti - album je besprijekorno produciran i odsviran i definitivno je iznad standarda hrvatskog undergrounda čiji vrhunac Moonlee u zadnjih godinu dana od svog osnutka zapravo pokušava predstaviti. Jedina mana albuma je što se unatoč izvrsnim stvarima poput singla 'Objects' ili furiozne 'Phantom' neki dijelovi albuma doimaju proračunatima i pretehničkima tako da ne znam hoću li nakon ovih nekoliko slušanja uopće imati potrebu ikad više poslušati ovaj album. To je s ovakvom "matematičkom" glazbom ionako čest slučaj stoga Bilk zaslužuju mali popust i pola ocjene više. Možda album nema neku emocionalnu dubinu, no s tehničke strane ovo je vrh za kojeg sumnjam da će ovakva glazba u nas ponovo dosegnuti.

8. lipnja 2006